Du är mycket mer expert än jag!
Som det är nu kör jag allt samma dag, styrketräningsgrejerna alltså. Jag vet att man kan dela upp i överkropp och underkropp t.ex., men det för mig känns det som ännu svårare att verkligen få det gjort då. För mig är det lättare att en viss dag är träningsdag. Är det dåligt att göra så?
Det jag gör med hantlar/stång gör jag 3x10. Tänker mig färre reps när jag kommer upp i lite tyngd, men än så länge har jag så pass lätta vikter. Mesar.
Käböjningarna gör jag också 3x10. Där tänker jag mig snarare att öka antalet reps vartefter jag (förhoppningsvis) blir lättare, lite ā la Sisson. Tror inte jag tänker börja göra det med vikter utan snarare satsa på uthållighet där.
Plankan gör jag 2 x 1:15 och sidplankan 2 x 1 minut. Är väl lite Sisson-tankar där också, att orka hålla längre och längre. Det är armarna och axlarna som sätter gränsen faktiskt, inte magmusklerna. Och då gör jag ju ändå mesvarianter av båda. Men trots det har jag helt klart fått magmuskler, så det är kul.
Chins och pullups gör jag 2 x 10 av varje. Men inte direkt efter varandra. Jag gör den ena direkt när jag kommer ut, går min promenad eller vad det är och gör den andra när jag kommer hem igen. Tänkte att 2 set får räcka iom att jag gör båda men att bara 1 av varje skulle bli för lite.