Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 09:24:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fiskallergi - borta?  (läst 5235 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« skrivet: 2017.02.19 - 13:02:28 »

Jag har nu inte rökt på ett antal år och för varje år har pollenallergin blivit lite bättre, sista två somrarna har jag väl nästan inte tagit antihistamin.
För 2-3 år sedan kliade det i 2-3 dagar av en meslig vittlingfilé, detta under sommarhalvåret tror jag, fisken korsreagerar gärna med pollen, starka chilifrukter, även för mycket kaffe och panodil orginal som kliar men dock inte andra paracetamol varianter.
Fisk har dock de senaste åren gått bättre och bättre och senaste året har det inte kliat alls även om jag ätit fisk flera dagar i rad. Så senaste veckorna bara för att sätta det på prov och att jag tycker att jag äter på tok för lite fet fisk så har jag ätit fisk riktigt ofta, varje dag faktiskt utan några problem. Med reservation för vad som händer när det blir pollen säsong så kan man ju nästan tro att mitt immunsystem har stabiliserat sig och blivit ja nästan normalt...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2017.02.19 - 13:27:59 »

Nämen grattis! Det måste ju vara fantastiskt skönt! :flowers:

Så glad att jag inte har några allergier. Verkar så besvärligt. Och det där du skrev att grejerna samverkar, måste vara skitjobbigt att hålla reda på. Blev ju helt virrig bara av att läsa det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2 skrivet: 2017.02.19 - 13:39:10 »

Ja det där med panodilen tog åratal att klura ut för den fick jag ju bara ibland restan av tiden byttes den ju ut till någon av de andra. Det har jag löst nu genom att försöka gå ner/minska svullnaden därmed få mindre ont i ryggen så nu tar jag nästan inga tabletter. Det kan ju också hjälpa till att inte trigga immunsystemet mer än nödvändigt kanske, vem vet.  :pippi:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2017.02.19 - 19:55:29 »

Men vad häftigt! Jag ska genast säga till min man att börja röka så han kan sluta. Det är så synd att han inte tål fisk. Stort grattis till dig!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.023 sekunder med 23 databasfrågor.