Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:43:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Cancerfrekvens i olika länder  (läst 5432 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2016.05.12 - 06:17:02 »

Hittade gamla bilder från när jag var på Island när jag var ung. Jag tänkte på hur rent där var, fritt från föroreningar. Vet inte hur det är nu, men då fanns förutom konservfabriker bara två industrier. En alumineumfabrik som säkert var dirty och en kiselgurfabrik (kiselgur är en slags sediment som man kan använda bl.a. till filter) som borde vara rätt ofarlig. Bilar fanns så klart, men befolkningen är ju så liten. Reykjavik kallas ju staden utan skorstenar. De värmer upp husen med vatten från de varma källorna och även varmvattnet i kranarna kommer därifrån. Så, rimligtvis väldigt lite föroreningar. Man kunde dricka rinnande vatten överallt, alltså från vattendrag, t.o.m. inne i Reykjavik. Då borde de väl inte ha så mycket cancer?

Hittade den här sammaställningen. Island ligger långt ifrån i topp, men inte i botten heller. Danmark är värst. Frankrike är tvåa medans Tyskland ligger betydligt längre ner, i nivå med oss. Varför? Har alltid trott att alla kemikalier vi utsätts för är en stor orsak till att cancer ökar så mycket, men om så vore borde Island ligga riktigt bra till. Kanske röker de jättemycket och impregnerar alla möbler och kläder med giftiga saker, vem vet? Varför ligger Tyskland bättre till än Frankrike? Och framför allt, varför ligger vi bättre till än både Danmark och Norge?

http://www.wcrf.org/int/cancer-facts-figures/data-cancer-frequency-country
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.05.12 - 14:57:10 »

Bra fråga.. jag har ingen aning heller
Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544