Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 02:50:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Övningar man INTE ska göra  (läst 15657 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #15 skrivet: 2016.04.04 - 11:16:57 »

Hopprep, bra motion eller onödig belastning på knäna?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2016.04.04 - 15:13:19 »

Vet inte. Kanske utomhus, på gräsmattan typ? Gillar allt som har med boxningsträning att göra. Utom själva sparringen.  :biggrin1:

Själv är jag för tjock. Allt skumpar i otakt.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #17 skrivet: 2016.04.05 - 10:45:18 »

Vem har sagt att inte allt skumpar i otakt här?  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2016.04.05 - 12:02:59 »

Jamen det skumpar så mycket att det inte funkar att hoppa och stå i. Det gör ont. Får ha sport-bh och höfthållare då. :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #19 skrivet: 2016.04.07 - 13:55:20 »

Eller så gladpackar vi in oss.  :flirting:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2016.04.07 - 16:04:54 »

Hm kanske testa gladpacket hos Linnea som ju tränar ridhoppning... jag såg dom skumpa igår :)
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #21 skrivet: 2016.04.08 - 12:19:26 »

 :lulz:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #22 skrivet: 2016.04.11 - 12:17:26 »

Jag såg en kille på gymmet träna med medicinboll, han förde/rullade bollen runt sitt huvud i öronhöjd. Kan det var något för Hemulen? Jag måste testa iom min stela nacke och axel.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2016.04.11 - 13:09:51 »

Nej. Jag kan inte belasta öht. Alltså, det är OK att svänga med armarna när jag går. Bära kassar är ganska OK (inte för länge), men inte belasta med armarna höjda.  Träningen jag skulle göra med lättaste gummibanden som finns gjorde det sju resor värre. Så vad jag gör nu är att jag gör helt obelastade rörelser, typ försöker föra armarna i olika riktningar några gånger, flera gånger per dag. Typ armar uppåt sträck, ut åt sidorna o.s.v.

Det är som en 90-graders sektor rakt framåt där jag är helt OK. Allting annat gör att det går åt helvete. Så t.ex. diska är inget problem. Dammsuga går också rätt bra. Men det är fortfarande svårt att tvätta mig och klä på mig. På normalt sätt alltså. Jag kan göra det, men med lite konstiga rörelser och lite hjälpmedel för tvättningen.

Mina egenpåhittade övningar har ledit framåt. Jag kommer längre och det gör inte like rödglödgat ont om jag går för långt. Det som gått minst framåt, nästan inte alls faktiskt, är att få händerna bakom ryggen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #24 skrivet: 2016.04.11 - 14:46:14 »

Ok så illa... Är det det där frozen shoulder?

Men man kan träna med en låtsas medicinboll för att träna upp rörligheten, dvs göra den del av rörelsen du kan...  :bg:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2016.04.11 - 19:08:31 »

Nej, gu ske pris. Men det hade kanske kunnat utvecklas till det om det inte blivit bättre. Enligt sjukgymnasten alltså.  :whistle: Och det tar två år att bli av med! Symptomen stämmer delvis. Rörelsebegränsningen är liknande, men till skillnad mot vid frozen shoulder har jag inte ont hela tiden. Själva axelleden är inte påverkad. Det är den som liksom ruttnar vid frozen shoulder så det gör ont både när man belastar och i vila. I början fick jag ont hela tiden när jag försökte göra de idiotiska övningarna, men inte i själva leden. Gör jag inte dumma övningar har jag inte ont alls om jag inte tar ut rörelserna för mycket. Men är alltså rätt begränsad.

Jo, men det är så jag gör. Jag gör som om jag skulle ha haft hantlar, gummiband eller nåt fast jag bara låtsas. Det där med att rulla en boll runt skallen funkar nog inte eftersom jag inte får händerna bakom nacken. Men låter intressant. Spela gärna in en demo så vi alla fattar hur man ska göra!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #26 skrivet: 2016.04.11 - 22:51:51 »

Nu ställer jag ju inte upp på film  :tongue_wag: men hittade en video faktiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=uvChlbpDtIg

Lite lägre gjorde killen halo, men man kan säkert göra som man vill, det brukar du ju göra.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2016.04.12 - 00:58:08 »

Jaha! Men vad är det bra för? Axlarna? Överarmarna?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #28 skrivet: 2016.04.12 - 10:54:34 »

Core i första hand och axlar. Jag ska testa eftersom det lär ge bra cirkulation i det området.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2020.12.02 - 16:02:26 »

Fick just ett mail. Inte klokt vad en del är proaktiva. Wonderful piece - my ass!  :lmao:


Dear Editor,

My name is Jenn and I’m an Editor at Happy DIY Home. I was doing research on how to squat properly and just finished reading your wonderful piece: http://forum.fetbobba.net/index.php?topic=3995.0;topicseen

In that article, I noticed that you cited a solid resource that I’ve come across in the past: https://www.builtlean.com/how-to-do-proper-squat-technique/

We just published an updated, comprehensive guide on how to squat properly on our sister site, Sport Fitness Advisor. It is completely free and you can find it here: https://www.sport-fitness-advisor.com/how-to-squat-properly.html

If you like the piece we’d be humbled if you cited us in your article. Of course, we will also share your article with our 100k newsletter subscribers and followers across our social platforms.

Either way, keep up the great work!


Warmly,
Jenn


Undrar hur Jenn fick tag på min hemul@-adress dock. Vad jag vet står den inte på sajten, bara halvt dold i en del inlägg.  :hm-hm:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544