Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:18:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Gummisömnad  (läst 16590 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2015.05.16 - 11:31:07 »

jag vet, men även fördelen..... då står den stadigt när du gummisömnar! :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2015.05.16 - 11:53:11 »

Grejen är att så lite som jag syr vill jag inte ha den framme. Den är stor och tung och svårt att få plats med någonstans. Nu är den på vinden, men det är för jobbigt att bära den upp och ner dit varje gång, knappt att jag orkar faktiskt, får sätta ner den några gånger. Det var därför jag köpte den där moderna, men det var ju ett misstag. Men du har rätt, med tanke på gummisömnaden kanske jag borde. Himla sugen på det där kikarfodralet nu. Borde bli asläckert.  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2015.09.16 - 15:53:41 »

Här är en enkel men mycket användbar sak som man kan göra och det enda man behöver är en sax. Det har länge retat mig att dyra extrabatterier till apparater levereras utan polskydd. Stoppar man ett batteri i fickan eller väskan och råkar ha t.ex. mynt eller nycklar i samma ficka som lägger sig över polerna kortsluts batteriet och är förstört.

Man klipper bara av en lagom bit slang och kränger på den som en kondom på polsidan av batteriet. Ännu bättre blir det om man klipper till en "gummisnodd" som håller ihop det hela. One tube fits all så länge det inte är extremt små eller stora batterier. Enkelt och smakfullt!   :lick:





Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2015.09.16 - 15:56:56 »

va smart!!!
Men det skulle inte passa på mitt batteri. Men ideen är så bra!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2015.09.16 - 15:59:22 »

Oj! Vi var här samtidigt för en gång skull!  :smile:

Vad är det för batteri då? Finns feta slangar och smala slangar. Går t.o.m. med ett platt mobilbatteri. Vill man göra sig besvär kan man ju rakklippa kanterna.  :tongue:




Kom på det här förra hösten men har inte tänkt på att tipsa om det förrän jag fick "tillverka" flera till kameran nu. Jag har ett extrabatteri till min starkaste cykellampa och tycker det är behändigt att stoppa allt värdefullt som nycklar, batteriet och kanske en sedel ifall nåt händer i samma förslutbara ficka. Ibland har man ju inte mer än en säker ficka heller. Eller också slänger jag ner batteriet i ytterfickan på cykelväskan och där finns både en kniv och andra metallföremål redan.

Till min gamla kamera hade jag flera extrabatterier och jag var en idiot och köpte polskydd till dem. Canon original. Var jättedyrt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2015.09.16 - 16:12:18 »

Förresten är gummisnoddar av cykelslang i sig ganska användbara. Inte lika töjbara som vanlig gummisnodd men 1000 gånger hållbarare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2015.09.17 - 07:54:12 »

Jag har en Note3 nu så den är ganska stor. Men okej, det finns flera storlekar i gummislangar det vet jag. Men inte hur jag kan få tag på den här :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2015.09.17 - 12:35:14 »

Har ni inga cykelaffärer? Hur mycket större än ett mobilbatteri är det då? Det är inte fler mAh än mitt extrabatteri till mobilen och det är ju bara tjockare, inte bredare och längre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544