Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:14:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Det är spermiernas fel!  (läst 8026 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.05.05 - 23:21:57 »

Oj. Jag ska definitivt fortsätta äta d-vitamin.  :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2015.05.06 - 20:28:02 »

Ska du det?  :whink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.05.07 - 00:35:36 »

Nämen ittans helvetets alla småjävlar! Jag måste ha skrivit i mitt eget inlägg.  :bang_head:

Alltså, när jag skrev det första inlägget pågick ett program på SVT som heter Våra sjukdomars histora. Det kommer fler delar, men del 1 handlar om cancer. Det är en slags genomgång av olika teorier om orsakerna till att vi får så mycket cancer. De jävla spermierna tror man är orsak till att vi har lättare att få cancer än djur, t.ex. chimpanser. D-vitaminbrist är en möjlig orsak till att cancer är mer frekvent ju längre från ekvatorn man kommer.

Titta!
http://urplay.se/Produkter/185808-Vara-sjukdomars-historia-Cancer
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2015.05.07 - 23:51:10 »

Det var ett jätte intressant program. Frånvaron av melatonin var ju också en intressant vinkel. Det visar vad jag alltid har ansett. Att det är dödligt att jobba natt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.05.07 - 23:54:15 »

Å jag som är vaken på natten 90% av tiden...  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2015.05.08 - 01:13:45 »

Gå och lägga sig hjälper väl inte. Blir man ju bara piggare av, ligga där och vila upp sig liksom.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2015.05.09 - 06:46:12 »

Oj! Jag har gjort det igen.  :ignore: Det var alltså jag som skrev det ovan och skrev över Sorlas uppmaning att gå och lägga mig.  :sad:

Jag har hållit på så här i flera dagar. Skrivit en massa märkliga mail också. Är väl nattlivet. :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #7 skrivet: 2015.05.10 - 19:53:28 »

Hmmm, jag tyckte väl att jag inte kände igen att jag skulle ha skrivit det där. Blev lite orolig att jag hade hängt för mycket med Hemul, så att jag tillslut började skriva som Hemul.  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2015.05.10 - 20:02:36 »

Måste skärpa mig. Det är så rörigt i mitt lilla huvud.  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #9 skrivet: 2015.05.12 - 20:32:08 »

Jajja, vems huvud är det inte det i? :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Léonie
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 210


« Svara #10 skrivet: 2015.05.27 - 16:30:02 »

Har någon av er provat orange glasögon för att stäga ute det blåa ljuset på kvällen?  :smile: De blåaktiga våglängderna hämmar melatoninproduktionen så de orange/röda glasögonen ska förhindra det.

Jag har också problem med att jag har svårt att bli trött och komma i säng på kvällen så jag har beställt ett par orange glasögon som jag ska prova.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2015.05.27 - 23:35:20 »

Nä, har inte provat. Men jag kan inte somna om jag inte är trött, d.v.s. varit vaken tillräckligt länge för att bli sömning, oavsett tid på dygnet. Är jag bara trött somnar jag. Mitt problem är att jag har svårt att vakna och har en klocka med mer än 24 timmar. Går jag upp 6 på morgonen så kan jag nog somna vid 22. Problemet är att jag inte går upp 6 på morgonen utan dänger till klockan och somnar om. Så förskjuts dygnet någon timme per dygn i värsta fall.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 23 databasfrågor.