Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:38:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förbättra greppet på textil  (läst 26251 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2015.05.25 - 14:45:54 »

Tråden har kommit. Ska sy ikväll så får vi se.

Ville bara lägga in att jag hittat en antagligen bättre källa. De har t.o.m. olika färger.
https://www.etsy.com/shop/Urbanstein
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2015.05.25 - 17:13:08 »

Ha! Fungerar utmärkt! Mycket bättre än färdigköpta mobilhandskar. Känns som skärmen reagerar direkt, snabbare, om ni förstår hur jag menar. He he he, man kan ju för fasiken göra ledande lovikavantar med detta! Vilken succé på stan och vad folk ska undra! :lol1:

Sen var det nog inte så att Vanish förstörde det ursprungliga ledande materialet och det var ju bra. Det var helt enkelt en tvätt för mycket. Det var påsytt ett ledande tyg i fingertopparna som det ofta är på sådana här handskar. När jag med stort besvär sytt i eltråden i en fingertopp och vände fingret ut och in såg jag ju vad problemet var. Det är så klart en lapp med ledande tyg på insidan också och den hade knorvat ihop sig i tvätten. Så på de återstående fingrarna sprättade jag bort det ledande tyget helt. Blev mycket lättare att sy också, för det var svårt att sticka igenom.

Nu återstår bara att se hur länge tråden håller också.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2015.05.27 - 06:03:08 »

wow. vad man lär sig!!!!!

kände inte till den tråden, men ska läggas på minnet!

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #33 skrivet: 2015.05.27 - 06:41:56 »

Men vad bra! Då kan man göra så hanskarna blir lite mer träffsäkra också. Mina tumvantar går fasiken inte att sikta rätt på skärmen med!  :fork_off:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2015.05.27 - 13:22:03 »

Instruktionerna de har på sajten säger att man ska sy en tät liten cirkel, en punkt närmast. Jag gjorde inte det utan sydde parallella streck över en större yta. Funkade utmärkt det också. Sen la jag till ett par stygn efter att jag testad och märkte att man ju faktist använder sidan på tumman mer än "fingertrycksytan". Kan nog vara smart att tänka på sånt från början. Mina cykelhandskar är ju sydda i paneler, undersida, ovansida och sen sidobitar på fingrarna. Det gjorde ju så klart att jag slutade sy där det var en skarv i tyget så tråden bara kom på undersida. Men det var ju lätt att rätta till.

Var ute och provade igår. Har precis fått en mobilhållare också så jag slapp hålla mobilen i handen. Skönt att slippa krångla med att ta stoppa ner och ta upp mobilen också eller cykla med den i handen och bara kunna styra och bromsa med en hand. Min turfrunda gick mycket fortare och det kändes som att sitta vid en kontrollpanel och styra allt. Jätteglassigt.  :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #35 skrivet: 2015.06.01 - 20:50:36 »

Så klart du ska ha en mobilhållare! Så riskerar du inte att tappa den heller.

Tack för tipset med hur man ska sy dit trådarna. Man kan ju prova lite att peta på mobilen och se var det känns bekvämt att peka. Så får man specialdesignade vantar.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 2 [3]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544