Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:09:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nån mer än jag som gillar klassiska flanellskjortor?  (läst 11222 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.04.13 - 02:50:26 »

Jag menar såna där fula men sköna och rutiga, gammaldags jobbarskjortor. De är ju poppis igen, men sportbutiker och liknande tar lätt 6-800 för en, ibland mer.  :max-shock:
Jag har googlat mig blå, men ingenstans fanns de till rimligt pris, eller också var de fula på fel sätt. Sen hittade jag på ett ställe där jag handlat förr. Helt OK tycker jag och bara 125:- om man köper två, vilket jag så klart gjorde. Fult märke på bröstfickan, till synes i läder, men det kan man väl sprätta bort. :goggle:
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17448&plats_id=1578&aktbild=1

Nu är det så att jag är i behov av flera. Jag har ett jättelager gamla flanellisar som jag köpte för nån tia styck på en outlet en gång och har vant mig vid att ha många. De har varit supersköna och bra. Har dem både att gå och loda i hemma, när jag cyklar den kalla halvan av året och i skogen, men nu är de definivt utslitna. Tunna som näsdukar och urblekta och ser så jävliga ut att jag inte jättar ha dem i skogen ens. Jag vill slänga dem (snyft)  :byecry:. Nåja, kanske spar ett par.  :whink: Så de måste alltså ersättas med några fler än två i alla fall.

Vore kul med lite olika mönster och färger, så vet ni nåt ställe så tipsa gärna. Två räcker inte långt här inte.  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2015.04.13 - 03:11:38 »

Ser inte där här brallorna sköna ut förresten? Fast enligt måttabellen kan jag inte ens ha 46...  :worried:

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17616&plats_id=1466
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.04.13 - 10:52:14 »

 :thumbsup: Flanellskjortor är underbara!  :inlove: hade dem jämt förut när jag var yngre.. hade en period på sent 90 tidigt 00 tal där det var just flanellisar som gällde för hela slanten!  :inlove:  så jag förstår precis att du älskar dem!   :nod-yes:..
tycker själv att de kan vara fulsnygga  :tongue: .. har faktiskt lett in maken min på banan med flanellskjortor.. han har nyligen upptäckt igen hur sköna de är.. så vi jagar dem till honom också!..hans favorit just nu är en i skl Heavy flanell.. dvs den är tjockare än normalt... vi köppte bara en av dessa.. och den blev såklart favoriten  :rolleyes: .. men tyvärr när vi skulle köpa flera så var det slut för säsongen. köppte dem på Dressman XL i Uppsala. inte var de billiga inte  :shake_head: men de var tydligen väldigt sköna!  :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2015.04.13 - 14:09:38 »

Heavy såg jag på ett par ställen till rimligt pris. Bl.a. här. Det var såna du menade va?
http://armygross.se/fritidsklader/flanellskjortor/

Och Engelsons har förstås.
http://www.engelsons.se/overdelar-1/flanell-skjorta-jamtland

Men jag vill ha tunnare, jag. Och det har Engelsons bara i osorterade färger och med en bröstficka utan lock. Kan väl leva med fickan, men i bushen är det bra med två fickor med lock som man kan ha snus och andra förnödenheter i utan att det riskerar att trilla ut.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2015.04.14 - 01:09:02 »

Jag gillar dem också. Fast jag gillar dem med lite damigare snitt. Lite insydda i midjan och plats för tuttarna...

Spanade på brallorna du länkade till och de såg sköna ut. Men jag råkade lägga märke till att det var en väldigt välutrustad "dam" på bilderna. Jag menar, det var ju dambyxor och inte herr. Varför sätter de då bilder på herrbyxor?  :lol1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.04.14 - 01:45:02 »

Min midja har större omfång än mina tuttar.  :mad_roll:

Nu tittar du nog konstigt. Kanske tvärsömmen på bortre benet förvirrar dig?

Förresten la jag in fel länk. Det var de här jag menade.
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17242&plats_id=1466&aktbild=2

De ser lika dana ut, men de här är billigare och saknar vattentäta sektioner.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2015.04.14 - 05:34:34 »

Nä jag tittar inte konstigt. Klicka på de olika detaljbilderna så ser du att bild nummer 2 från vänster är fyllda av en man.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.04.14 - 05:38:44 »

 :max-shock: :redface:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2015.04.14 - 05:39:46 »

 :lick: :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2015.04.16 - 02:20:51 »

Jahapp, skjortorna kom som en oljad blixt och de är helt OK. Mkt skön och mjuk kvalité och storleken var nog så bra som den kan bli. Lite långa, men det gillar jag. Tycker om att ha en stor skjorta istället för jacka liksom. Så jag beställde omedelbart ett gäng till. Hade varit roligare med lite olika mönster och färger, men här får man ju inga tips så...  :mad_roll:

Så nu kommer jag att ha 4 röda och 2 blå. Det svåra blir att gå igenom alla de gamla och välja ut bara ett par stycken som ska sparas för nödbruk och målning och sånt. Jag har ångest redan. Har även beställt en stor hög T-shirts så sen väntar samma öde mitt jätteförråd med svarta T-shirts, finns nog ingen som är yngre än 10 år. De är totalt outslitliga, men ser ju inte så kul ut för övrigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2015.04.16 - 18:00:22 »

 :nod-yes: jo det är sådana Heavy flanell som maken tyckte om ja. tittade på länkarna.. men de har bara upp till 3XL.. och det är tveksamt om det passar!  både maken och jag är runda om Maggen  :lick:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2015.04.16 - 21:54:53 »

Armygross har 4XL.  :up_yours:

På Engelsons kan du kolla måtttabellen. De mäter verkligen upp plaggen och måtten som står är plaggets mått. Stämmer precis.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2015.04.24 - 11:27:21 »

 :thumbsup: det låter som bra butik det!.. alltid knivigt med dessa storlekar som aldrig stämmer med varandra...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544