Hemskt ledsen Hemul. Jag hänger inte med här på forumet nu när jag har fullt upp med skolan, det är tenta P snart. (Ja, jag borde eg plugga nu)
Coop Forum har börjat ta in Bosarpskycklingar här.
De är verkligen gigantiska.
Får ta och testa någon dag.
Du får skälla lite på din närmaste affär, kycklinghjärtan är av märket Kronfågel (tror jag) och det har jag sett säljas även på vanliga Ica butiker. Förhoppningsvis är de lyhörda. Men man vet aldrig.
Jag hittade en härlig gammal, seg och fettig plockad fryst höna på Willys i Linköping. Blev förvånad när jag såg att märket var Skaraborgsfågel. När jag kom tillbaka till Skövde, bad jag min lokala Willys ta in de hönorna också. Det bör ju gå tycker man, ännu kortare transportväg och allt det där. Men tjejen jag snackade blev sur för att jag ens föreslog ngt så dumt. Det är nämligen så att "sortimentet skiljer åt mellan olika Willys butiker och det som säljs i Linköping går nödvändigtvis inte att få tag på i Skövde".
Om det hade gällt halv styckad ren som finns att köpa på Willys i Luleå men kan vara lite svårare att få tag på i Skövde, då hade jag gått med på det. Men Linköping och Skövde? Skaraborgsfågel?????
Jag gjorde en fantastisk god hönssoppa på den hönan, alla höjde den till skyarna. Det godaste de någonsin har ätit. Men det blir ingen mer hönssoppa som det ser ut nu.