Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 06:16:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Trattkantereller + chèvre  (läst 18360 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.11.09 - 22:07:43 »

Har upptäckt en ny och mycket lyckad smakkombination. Tattkantereller + chèvre =  :w00t::inlove:

Fick en snilleblixt häromdagen när jag blev sugen frampå småtimmarna och smörstekte ett gäng trattisar. När de var klara smulade jag ner rejält med chèvre och vände runt lite i pannan så osten började smälta men inte så mycket att det blev pölar av den, fortfarande bitar. Det passade otroligt bra ihop! Var dundergott helt enkelt.

Inspirerad av detta tänkte jag att chèvre passar ju bra till rödbetor också, så då borde ju gratinerade rödbetor täckta med ovanstående blandning vara super. Förkokade rödbetorna lite men inte så att det blev helt mjuka, blandade skivade rödbetor med skivad rå potatis, saltade och pepprade, klickade på smör och rostade tills skivorna mjuknat och fått färg. Hällde över de förstekta trattisarna blandade med chèvrebitar och sen fick det bara några minuter till i ugnen så trattisarna blev varma och osten började smälta.

Det blev väldigt gott, men rödbetorna slog ihjäl trattisarna, så det var nästan lite slöseri med svamp. Bara potatis med samma blandning på är nog bättre. Eller pumpa och andra rotfrukter som är mildare i smaken.

Jag är också övertygad om att detta vore toppengott som en variant på den gamla klassikern fläskfilé gratinerad med ädelost! Är säker en höjdera med denna blandning på en rostad macka också, för dem som äter sånt.

Ni som har trattisar måste prova! Det är himmelskt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544