Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 16:20:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fittrat nåt på sistone då?  (läst 21593 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.11.08 - 16:24:21 »

Men ingen svara på trådfrågan....  :lick:

Inte direkt...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Ary
Gäst
« Svara #16 skrivet: 2014.11.08 - 20:41:45 »

Vet ingenting om falukorv... jo det är rätt så mycket mjöl i.  :whink: Fittrat har jag iaf inte gjort och om jag gjort det skulle jag inte ha erkänt det.  :crazy: :bg:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2014.11.08 - 21:56:29 »

jag kan minnas sista ggn. Men det betyder inget att ni vet det :)
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #18 skrivet: 2014.11.10 - 16:11:58 »

Jag har inget problem med vad ni vet, det är alla andra på hela internätet.  :whistle:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.11.11 - 05:57:59 »

:)
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #20 skrivet: 2014.11.13 - 09:19:02 »

Jahop, som svar på frågan så var det länge sen. Och jag gillar inte ordet heller.

Kollade synonymer till Pilla. Pula eller joxa fick jag då. Finns inga roliga synonymer för gnugga. Joxa känns sådär. Lite hafsigt liksom. Men pula skulle jag kunna tänka mig.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2014.11.13 - 14:48:00 »

Det går inte! Jag använder ofta det ordet istället för fixa. Jag pulade med cykeln igår. Hur skulle det låta?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #22 skrivet: 2014.11.13 - 15:30:21 »

:shock: :laugh: Lite hårt och obekvämt. Dessutom stor risk att göra illa sig på cykeln. Okej. Dåligt förslag. Slut på förslag.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2014.11.13 - 16:31:51 »

Jag googlade faktiskt efter gamla ord men hittade ingen sån lista som jag sökte. Man kanske ska börja lusläsa Bellman. "Se Ulla Winblad kåt, kliver i roddarbåt...". Borde ju finnas fler sådana godbitar.

Förresten var den raden censurerad i antologin vi hade i svenska på gymnasiet. Även någon rad med bröstvårtor (av någon annan författare tror jag). Ordet var inte bröstvårtor men det var det det betydde. Vår lärare tog upp det och var jättearg över ingreppet. Han lyckades säga bröstvårtor minst tre gånger och vi blev jättegenerade.  :biggrin1:
Loggat

Sorla

« Svara #24 skrivet: 2014.11.14 - 14:50:31 »

Han lyckades säga bröstvårtor minst tre gånger och vi blev jättegenerade.  :biggrin1:

:lmao:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2014.11.14 - 23:56:55 »

Då skulle du ha varit med när vi skulle ha sexualkunskap för första gången. Var det i femman eller sexan? Vi var väldigt blyga och barnsliga allihopa. Ingen hade börjat med någonting, inte ens BH, smink och mellanöl. Vi var barn som bollade och hoppade rep på rasterna. Det här var alltså på sextiotalet. Vår fröken, som jag älskade, Iris Andersson hette hon, var lite äldre. Tyckte jag då. Men hon var nog typ 50. Men det var krut i tanten. Hon berättade frimodigt, tog till och med med lite personliga erfarenheter. Vi rodnade och tittade ner. Så kom hon till själva överförandet av sädescellerna och beskrev hur de passerade genom urinröret i penis och sa att det är alltså samma som pojkar kissar med. Så blev hon tyst, tittade fjärrskådande ut i rummet och sa liksom för sig själv: "Ja, man får ju verkligen hoppas att de inte gör det samtidigt". Min ansiktsfärg sjönk inte på en vecka.  :tongue:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #26 skrivet: 2014.11.15 - 11:09:29 »

:) vilken härlig berättelse!..

Jag kommer inte ihåg det alls hur jag fick undervisningen. Men jag hade två stora bröder som nog redan lärt mig en hel del :) HUR det vet jag inte men men...
Loggat

Sorla

« Svara #27 skrivet: 2014.11.15 - 22:45:09 »

Jag har just läst hela tråden för min man. Han rullar på golvet och skrattar häcken av sig.  :flirting: Närå, där tog jag i lite. Han säger att pula betyder knulla på norska. Så helt fel ute var det väl inte av mig.
Men du Hemul, ska nog tänka över ditt ordval när du mekar på cykeln.  :lmao:

Hade inte du börjat med mellanöl i 5an? Nä juste, du är ju lite äldre än vad jag är. Vi drack lättöl på rasterna. Och mellanöl på väg hem från skolan redan i 4an.  :flirting:

Jag minns bara vagt vår första sexualunskapslektion. Stackars fröken (av den äldre, inte fullt så rivigt modellen) tog det så kortfattat som bara möjligt var. Till saken hör att vi hade lässtund då fröken hade högläsning för oss en kvart om dagen. Klassen fick välja bok och just då läste fröken Grottbjörnens folk och Hästarnas dal. Riktiga tantsnuskböcker. När vi kom till de avsnitten då det blev för snuskigt vägrade fröken läsa. Så då fick vi dispens att vara inne på rasten och läsa högt för varandra. Jag läste dem igen för ett antal år sen, och har väldigt svårt att förstå att det var så känsligt. De var ganska snälla böcker ändå.  :lol:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2014.11.16 - 04:47:30 »

Är du ironisk nu? Det förekommer att de super redan på mellanstadiet, men andelen som gör det har tydligen sjunkit. Lyckades inte hitta den exakta siffran i undersökningen de hänvisar till.
http://www.drugsmart.com/faq/i-vilken-alder-borjar-ungdomar-att-dricka-alkohol/
Loggat

Sorla

« Svara #29 skrivet: 2014.11.18 - 11:06:06 »

Klart jag är ironisk! Det vet du väl att jag knappt dricker en droppe.  :club: Men ja, jo, jag vet. Det är bedrövligt att de super sig fulla på mellanöl och cider. Fast läskigare ändå är Spice. Oj, vad vi motkampanjar här hemma bara för att de ska ha i ryggmärgen att aldrig ta emot något som de inte vet vad det är.  :shock:
Loggat

Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544