Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:53:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sköldkörtel problem pga lågt energiintag  (läst 17172 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.10.13 - 14:03:00 »

Intressant. Eftersom du reagarade på flera olika godisar så är nog inte azofärgämnen det är frågan om heller. Tror bara det förekommer i de billigare, utländska, sorterna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #16 skrivet: 2014.10.13 - 20:57:25 »

Och det är inte enbart det jag reagerar på för eksemet hade redan börjat synas aningens innan jag åt godiset men jag skulle nästan sätta en peng på att det var godiset som gjorde att det blossade upp som det gjorde.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2014.10.14 - 01:25:36 »

Och det är inte enbart det jag reagerar på för eksemet hade redan börjat synas aningens innan jag åt godiset men jag skulle nästan sätta en peng på att det var godiset som gjorde att det blossade upp som det gjorde.

Om man inget vet eller fattar kan man alltid skylla på... [fyll i valfri makronutrient...]  :whistle:
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2014.10.14 - 07:32:42 »

Och man kan inte vara säker på att maten är viktigast alltid heller.

Jag har haft lite utslag, och jag har undrat... Jag fick de första när jag åt lite av varje en helg, gluten bland annat. Sedan flera, och jag har grubblat - vad har jag ätit? Finns det något samband? Tills tredje gången, då kom jag på att den gemensamma nämnaren var kläder jag tvättat i 30 grader. Jag har använt SidenSelmas tvättvål, tillverkad i Kina. Snäll mot ömtålig hy, jo, tjena.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.10.14 - 13:15:30 »

Ha! Det var ju sån tvål jag fick när jag köpte mina sidenkallingar! Tvättade upp dem för hand bara häromdagen, men jag fick inga problem.

Har läst på amerikanska sajter att det finns de som undviker "everything out of China". Själv tänker jag på det varje gång jag använder min Magic Bullet. Omärkt, klar hårdplast Made in China... Är nog inte godkänd för livsmedel, den inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #20 skrivet: 2014.10.14 - 19:05:57 »

Och man kan inte vara säker på att maten är viktigast alltid heller.

Jo det är betydligt viktigare än om vi äter mer eller mindre av ...... (valfri makronutrient) - stress, miljögifter, antibiotika och diverse annan skit.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #21 skrivet: 2014.10.14 - 19:45:58 »

Tack för svaret Subcalva. Oavsett om man äter LCHF eller inte så är det ju bra om man kan äta så "rent" som möjligt. Men det är klurigt, det gäller att läsa noggrant på förpackningarna.  :smile:
Loggat
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2014.10.14 - 21:19:59 »

Ha! Det var ju sån tvål jag fick när jag köpte mina sidenkallingar! Tvättade upp dem för hand bara häromdagen, men jag fick inga problem.

Har läst på amerikanska sajter att det finns de som undviker "everything out of China". Själv tänker jag på det varje gång jag använder min Magic Bullet. Omärkt, klar hårdplast Made in China... Är nog inte godkänd för livsmedel, den inte.

Min tvål är rätt gammal. Den kan innehålla något annat. Det kan ha växt nåt läbbigt i den? Sen tror jag inte att siden drar åt sig så mycket, det här var andra material.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2014.10.14 - 22:46:58 »

Jag är nog inte känslig heller. Har reagerat en enda gång. En flaska "parfymlotion" som min dåvarande fått någonstans ifrån. Alltså starkt parfymerad hudlotion som man ska kleta på istället för parfym. Det slog upp stora röda prylar direkt på hela armarna. Den visade sig innehålla formalin. Jag antar att det var det.

Nä, jag tyckte det var ett kul sammanträffande bara. Jag som tyckte min gratistvål var så fin...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544