JM anklagas för att mygla med sin vikt och säger att han tvärtom är ärlig till skillnad från andra inom samma bransch.
Själv tycker jag absolut att han myglar. Trots åtminstone 4 rejäla fastanden förra året så skriver han inte hur mycket han väger. Han har redovisat hur mycket han gått ner efter varje gång och ibland har han talat om hur mycket han lyckats hålla till nästa gång. Han publicerar saker stup i kvarten på sociala medier att det inte går att hitta hårda fakta med mindre än att man följer honom varje dag och vem orkar det...
Jag är dock fullständigt övertygad om att han skulle vara betydligt mer uppriktig med sin vikt om han hade lyckats. Istället säger han hela tiden till att han lyckats hålla sig nere 100 pounds från sin högsta vikt 410 pounds vilket han menar "är ett tecken på att jag är mycket mer hälsosam nu trots den extra vikten". Jo det är såklart bättre att väga 310 pounds hellre än 410 men jag tycker nog kanske han är väl optimistisk.
Själv tycker han att han är uppriktig genom att han visar upp sig på scen och pratar öppet om sin vikt. Bild finns i länken.
https://www.instagram.com/p/BP6Eqq4gKOE/?taken-by=livinlowcarbman