Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:58:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Reservdelar till dragkedjor?  (läst 10709 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2014.06.30 - 17:37:55 »

Har flera dragkedjor som själva kläppen man drar i har lossnat på. Jag tycker det borde finnas som reservdel, borde ju vara enkelt att göra. Nån som vet? Jo, jag vet att man kan ta ett gem, men det blir lite stuligt och fastnar lätt. Och inte är det dösnyggt heller.

När jag googlade hittade jag däremot denna svenska uppfinning. Om jag fattar det rätt ersätter den hela mekanismen, men det kan ju också behövas ibland.
http://www.zipclip.se/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2014.06.30 - 18:39:20 »

Nyckelring tycker jag funkar bättre än gem. Men annars kan man ju sy dit något snyggt att dra i. En tygflärp eller skinnflärp tillexempel. Det finns ju pyttesmå nyckelringar som man syr fast det man vill ha i. De där Zipgjrejorna funkar också bra. Har köpt någon gång till ett par små kuddar. Man måste vara noga med att mäta så man får rätt storlek bara.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2014.06.30 - 21:14:32 »

vet inte hur det är i sverige men här kan man köpa hela delen och ersätta, behövs inte vara en sån där avancerad zipgrej. litet knepigt och pillande ibland att få den på.

Ett tips: om den glider upp hela tiden, lägg den flat på ett starkt underlag och ge en -inte för hård- smäll med en hammare på den. brukar fungera bra.

Loggat



Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3 skrivet: 2014.06.30 - 21:35:53 »

Du menar en sån här? http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=610&articleid=28784

Skulle tro att du hittar det i en tygaffär eller möjligtvis en garnaffär.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2014.07.01 - 01:30:49 »

Ja, typ. Men 46 spänn! Jag behöver massor!

Sorla, nyckelring och sy nåt lät inte så fel. Kom på att jag har en jacka som har sydda kläppar istället för metall, men de är liksom stoppade och styva. Tror inte jag kan göra något bra.

Det borde ju var jätteenkelt att tillverka. Metall eller plast, skit samma. Problemet är att på billiga dragkedjor går ofta själva kläppen av men dragkedjan fortsättar att fungera. Jag har t.ex. ett par extragarderober, såna där tyggarderober, billiga från Lidl. De är faktiskt superbra för det jag har dem till men kläpparna har gått av. På höftväskan jag köpte har redan två stycken gått av. Det är mest irriterande för jag behöver kunna öppna och stänga utan att titta liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2014.07.01 - 06:00:08 »

till sånt använder jag gem. Billigt och fungerar utmärkt. 46 spänn för den där grejen, wooow!

sy själv något går bra, man kan ju ta en litet bit band eller något och sy dubbelt men tyget får du inte lätt genom lilla hålet, då måste du ha en extra liten ring emellan.
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2014.07.01 - 08:01:46 »

till sånt använder jag gem. Billigt och fungerar utmärkt. 46 spänn för den där grejen, wooow!

sy själv något går bra, man kan ju ta en litet bit band eller något och sy dubbelt men tyget får du inte lätt genom lilla hålet, då måste du ha en extra liten ring emellan.

Och där kom den pyttelilla nyckelringen in i bilden.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2014.07.01 - 12:17:15 »

Var köper man såna där myckeringar då?

Kanske kunde man fläta någon slags snöre, typ persiennsnöre? Fast sånt brukar inte gå att smälta, inte det jag har ivf, och man måste ju säkra ändarna på något sätt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2014.07.01 - 14:29:37 »

Hos nyckelsmeder, matvarubutiker, Claes Ohlsson, järnhandlare....... Vi har persiennsnöre som jag tror går att smälta.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544