snabbglass
(1/2) > >>
Mynlen:
man behöver bara 2 (eller 3) ingridienser och  en stavmixer med metall del. Nja, och litet planering innan.

Innan ska man ha jordgubbar som man purear med stavmixern och möjligen litet vatten. Det fryser man, helst till en platt "kaka" (jo jag har det i en ziplock plastpåse så att det blir så platt som möjligt men jag vet det är plastnojjar här :) ) jag hade kvar från förra året.

Man bryter en del bitar av den och lägger i en hög burk. Häller över grädde och kör med mixern, har man rätta förhållandet blir det som mjukglass.

Själv har jag i en steviasukett eftersom dom här jordgubbarna inte hade så mycket smak och idag även en halv banan, URGOTT var det.
hemul:
Som assistentglass! Men... banan?  :max-shock:
fetsmart:
Grädde!?!...  :max-shock:
Man kanske kan ta lättkvarg istället?
Mynlen:
NEJ! inte lättkvarg då blir den nog surare. Gillar inte yoghurtglass heller.  Men om du insisterar kan du göra själv.

Och ja, banan.. :inlove: köpte häromdagen hos marockanaren för ett euro en hel knippe minibananer som var ganska mogna, förs in dom för sig, och dom är såååå jäääävla goda.. och har säkert massor med vitaminer.

ärligt talat, äta frukt ibland tror jag är ganska bra för min kropp. Speciellt om den kommer i glassväg.. :tasty:
hemul:
Jag äter också ofta banan nu. Tycker det är en bra frukt.  :nod-yes:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida