Mullig ultralöpare

(1/3) > >>

hemul:
Kan inte sova och knäppte på TVn, Smartare än en femteklassare. Hur som, tjejen som tävlar, Elin Ragnarsson, är ultralöpare. Hon springer alltså lopp som är längre än ett maraton. Vad är det med det då? Jo, hon är rätt mullig.





Hoppas jag inte får fan för att jag kommenterat någons vikt igen nu, men jag tycker det är lite fascinerande. Löpare, speciellt långdistansare, brukar ju vara väldigt tunna. Extra vikt måste vara ett stort handikapp i så långa lopp. Skulle jag gissa så har hon en 20 pannor barlast. Strongt gjort! Och kanske ett bevis för att motion inte hjälper men även för att man kan göra det man vill ändå.

Sorla:
Starkt gjort att kuta så långt, oavsett. Men jag tänker att hon har lite extra bränsle med sig, jämflört med tunnisarna. De måste släpa med sig glukostuber att trycka i sig ur, medan de springer. Det kanske hon inte behöver?

fetsmart:
Eller: Hur fet hade hon varit om hon inte sprungit?... Ingen som vet, finns inget facit, bara tro/misstro, övertygelse och tvivel...
Strongt som f-n i vilket fall!

hemul:
Det har du rätt i Sorla, men det förutsätter väl att hon lowcarbar, annars kroknar hon väl ändå. Hon bloggar, så det kanske går att finna ut. Testade 'LCHF', 'fett' och 'kolhydrater' i sajtsöket - inget resultat.

http://elinragnarsson.wordpress.com/

Sorla:
Hmm, nä hon käkar nog inte LCHF eller något sånt. Hon skriver ju att hon intog energi i form av Swebar. Därmed skippar vi min teori att hon inte behöver släpa med sig extra energi.

Apropå det kollade jag på veckans avsnitt av Vetenskapens värld om de där två tvillingarna som jämförde effekterna av kolhydratsdiet versus fettdiet. Någon som har sett den? JAg fattade inte riktigt. På slutet säger de att fettkillen producerade MER insulin, och att han var på väg att bli diabetiker. Men han måste ju ha bildat MINDRE insulin. Dvs inte kunna ta hand om det socker han stoppade i sig på glukosbelastningstestet? Jag måste ha missuppfattat något.  :blink:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida