Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 02:06:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: När ens världsbild rubbas  (läst 27018 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2013.12.03 - 13:50:05 »

Skulle jag äta mer ägg skulle det inte få rum nåt kött utan att proteindelen blev absurt stor. Dessutom skulle jag nog tröttna väldigt snabbt på en all egg diet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #46 skrivet: 2013.12.03 - 14:01:31 »

Skulla jag äta mer ägg skulle det inte få rum nåt kött utan att proteindelen blev absurt stor. Dessutom skulle jag nog tröttna väldigt snabbt på en all egg diet.

Alltså jag menar om du började äta mer ägg med LCHF än på GI och att det kan ha gjort att du blev friskare? Fast du kanske fattade, och att du åt mycket ägg redan på GI.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2013.12.03 - 15:10:00 »

Jaha! Nej, jag missuppfattade. Jo, jag äter säkert mera ägg, men jag åt inte lite ägg förut heller. Har alltid gillat äggfrukost.

Dessutom kom de stora förändringarna väldigt snabbt. Självklart kanske med det som är blodsockerrelaterat och mycket annat börjar kanske funka också när man kommer ut ur trötthetsdimmorna som ju är både fysiska och psykiska. Om musklerna alltid känns utmattade och svaga, kanske det inte är så konstigt att man får ont också och att värken försvinner när svagheten gör det o.s.v.

Men det finns mycket som inte är lika enkelt att förklara. T.ex. att jag fick tillbaks känseln i händerna, 20 år efter att skadan inträffade. Inte helt och den var aldrig helt borta heller, men jag tänker aldrig på det nu. Förut kändes det som att ha tjocka handskar, olika tjocka på olika delar av händerna. Märker inte av det i vardagslag, men jag tror att jag fortfarande skulle faila såna där test när man ska känna skillnad på föremål, som en knapp och ett mynt. Likaså att finmotoriken förbättrades markant. Kunde t.ex. inte använda lillfingrarna på tangentbordet, de löd inte och bara vek sig. Sånt som att skala potatis var lite svårt, inget bra grepp om knölen. Nu har jag lärt mig touch typing och skriver rätt snabbt för att inte vara proffs tror jag. Det var en otrolig känsla att lära sig det och märka att jag kunde! Detta med händerna kom inte på en gång dock, märkte det efter kanske ett halvår. Borde ha skrivit upp. Det enda jag fortfarande tänker på med händerna är om jag vill känna strukturen på något, som ett tyg. Då styker jag hellre med ovansidan av handen eller handloven för jag uppfattar strukturen bättre där än med fingertopparna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544