Äggmjölkssmoothie
(1/12) > >>
Mynlen:
Jösses vad gott det var. Äggmjölk gjort på ägg, cocosolja (med eller utan smak, jag hade med smak) och kokande vatten mixtras till äggmjölk. Man kan nog ta smör också men jag försöker dra ner på mejerierna. Låt det svalna och mixa sen med några jordgubbar och några droppar citron. Gott o mättande och SOMRIGT!!!
hemul:
Kan jag tänka mig!
Snorkfröken:
Måste skaffa cocosolja och testa äggmjölk. Låter ju hemskt men det är säkert godare än vad det låter.
Mynlen:
det är det. jag vågade mig inte på det i början, lät så fy fasiken äckligt.. men sen testade jag, med smör och med kaffe i är det som en latte. enda sättet varpå jag kan dricka kaffe. Det är litet som typ mjölk, smakar i princip inte så mycket.

jag har ett ägg, en rejäl msk (vanlig sked, alltså inte måttet) kokosfett eller 25 gr smör och kör det med stavmixer till en gegga, sen häller jag på medan jag mixtrar ca  2 dl vatten. Tror jag. häller bara en del vet inte så noga hur mycket det är. Idag hade jag kokosfett med smak imorgon provar jag utan smak, då kanske jordgubbarna, eller körsbären om dom är kvar... får fram mer smak. Eller nåt.

Jag har testat litet olika combinationer. Att ha en sked hasselnötssmör (dvs malda hasselnötter) i ger en väldigt god hasselnötslatte... :)

brukar göra satsen och ta med till jobbet där jag häller på en dubbel espresso ur automaten. då blir den varm igen :)
Mynlen:
se om det fungerar från min mobil

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 4 Beta
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida