Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:29:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Det godaste LCHF-limpan hittills!  (läst 20645 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #15 skrivet: 2013.05.16 - 20:39:55 »

Mynlen, blir du alltså förstoppad av fiberhysk?
och jag som njuter av brödet även av den anledningen att den håller min mag i trimm.
Så olika det kan vara....
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2013.05.16 - 22:20:57 »

Nej, inte förstoppad, men efter att jag har ätit det mår jag illa på ett konstigt sätt. Känns ännu som en propp i magen, alltså inte tarmarna.
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2013.07.09 - 22:46:09 »

nu har vi bakat denna limpa flera ggr. (jag äter kanske 3 skivor i veckan men jan tar med som lunch) Eftersom jag har svårt att få tag på billig bakpulver tog vi sista gångerna bikarbonat. Vilket jag kan köpa lättare. Bakpulver finns men det är i små påsar, inte i en burk som i sverige. Dock.. blir solrosfröna ilgröna om vi använder bikarbonat. Jag har ett kort på det om någon vill se. Tror ni det kan vara dåligt? eller? Det ser nästan ut som pumpafrön...
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #18 skrivet: 2013.07.10 - 10:24:45 »

Jag googlade gröna solrosfrön och det är en harmlös kemisk reaktion pga ph värdet i bikarbonat och den höga värmen. Helt ofarligt, ät på du.  :biggrin1:

Vad gäller fiberhusk blir jag faktiskt trög i magen av det. Husk, orginalet gör istället att saker passerar fort igenom. Antar att det är för att fiberhusk är nermalt till fint pulver och reagerar annorlunda, verkar som i mitt fall  att det bildar en propp....
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2013.07.10 - 13:49:56 »

i det här brödet är det inte så farligt har jag märkt. men jag skivar väldigt tunt också. Fiberhusk är loppfrö som är... grobladsfrö! Men andra recept där det ingår i förhållande mer fiberhusk är inget för min del.

Tack för att du googlade fram reaktionen trodde nog på något sånt. Hade inte hunnit själv än. Det ser iallafall kul ut, ilgröna bitar i brödet. Smaken är iallfall helt normalt.

 
Loggat



Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544