Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 20:04:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435242 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #750 skrivet: 2014.09.15 - 20:35:27 »

:lmao: Ni är underbara!

Var det DET som hände mig då i somras då? Varför talade du inte om det DÅ?

Jag vet inte varför jag inte sa något. Jag kanske kände för att hålla det för mig själv ett tag.  :look_down: Vissa saker behöver man få fundera över ifred på sin kammare.  :rolleyes:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #751 skrivet: 2014.09.15 - 23:05:41 »

Men HETER det nåt? Så jag på ett enkelt sätt kan skryta om att det har hänt mig.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #752 skrivet: 2014.09.24 - 23:11:04 »

Jag blev förkyld igen.  :rolleyes: Denna gång en vecka, men har inte precis varit döende, mest taskigt med energi och snuva, enstaka huvudvärk. Bara för att det "var synd om mig" gjordes en rejäl dykning ner i kolhydratsträsket, SUCK.  :mad_roll: Lite ångestbetonat att skulla flytta ut från lägenheten om en dryg månad utan en lägenhet att flytta till. En bostadsjakt har dock inletts.
Tredje dagen nu med bättre ordning utan svull men ej haft något avgrundssug som jag oftast har efter fusk.
Snuvig men klarade en kort vända på löpbandet för ryggens skull.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #753 skrivet: 2014.09.25 - 00:48:07 »

Så du hör inte till dem som slipper förkylningar... Synd.

Men varför ska du flytta och varför har du inte kollat efter lägenhet? Låter livsfarligt!  :max-shock:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #754 skrivet: 2014.09.25 - 09:28:09 »

Det kommunala bolaget som sålde ut byggnaden så att det kunde bli bostadsrätt (mammas) ville köpa tillbaka byggnaden då det nu är bostadsbrist, vilket de gärna kan göra då området suger.
Jo jag har mammas gillestuga 38 km bort som reservalternativ. tills jag hittar. Lägenheten vi kollade på igår var dock inte dum.  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #755 skrivet: 2014.09.25 - 11:11:52 »

Så lägenhetsinnehavarna får tillbaks insatsen, så att säga? Bor ni ihop, du och mamma, eller har du hennes lägenhet?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #756 skrivet: 2014.09.25 - 21:27:28 »

Yup man får insatsen tillbaka. Nä jag hyr mammas lägenhet, är för gammal för att bo hemma.  :evil: :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #757 skrivet: 2014.09.25 - 21:49:52 »

Var bor mamma då? Får hon campa eller?  :smack_head:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #758 skrivet: 2014.09.25 - 22:27:21 »

:lulz:

Nej då, alldeles för kallt! Mamma bor i hus på landet. Lägenheten var som semesterlägenhet när hon och pappa bodde i gbg:s trakten.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #759 skrivet: 2014.09.25 - 22:43:34 »

Nu är jag totalförvirrad. Vilken stad ligger lägenheten i då? Och hur kan en lägenhet ha en gäststuga?  :huh:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #760 skrivet: 2014.09.28 - 12:08:04 »

Nej men hela lägenhet var tänkt att vara till att semestra i för danskar, i Finspång, liten stad som inte finns mycket att göra i men om man gillar skog så finns det massor.
Det lutar åt att det blir mammas gillestuga några veckor eller en månad kanske, tur att vi gjorde sovrum till mig och katten för ett tag sedan. Fattas bara vattenkokaren nu då. :P Vi är båda överens om att vi inte vill bo ihop i längden och att jag inte vill bo mitt i skogen långt från ära och redlighet, men en månad är inget problem. Fördelen skulle väl vara att det än så länge inte går att köpa något gott, eller något alls, men dock öppnar det en affär där snart. Kan vara så att den blir rätt dyr.

Nu har jag skärpt till kosten men det märks inte på vågen, ska inte väga mig på ett tag eftersom jag mest blir stressad och frustrerad. Fortfarande lite täppt men har kunnat börja springa lite varannan dag.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #761 skrivet: 2014.09.28 - 12:33:34 »

Ligger gillestugan också i Finspång? Det är lustigt, jag tror alltid att Finspång ligger i Bergslagen och varje gång jag kollar upp det inser jag att jag alltid tror det. Måste vara korkad. :huuh:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #762 skrivet: 2014.09.28 - 13:18:30 »

Nej gillestugan ligger i Hävla, och där finns ännu mer - just det, skog.

Nä inte korkad. Det kanske är för att vi har en väg som heter bergslagsvägen som är huvudgata här.  :whink:

Suck jag måste börja sortera och packa.  :tongue_wag: Fördelen med flytt är att jag kan komma för mig att slänga pasta etc som legat här 2 år+. Jag som tyckte pasta var så gott, men inte fuskat med just det annat än en liten mängd för att det varit det som serverades.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #763 skrivet: 2014.09.28 - 13:24:57 »

Det är i Finspångs kommun ivf (kollade upp det). Ser jättefint ut. Den gillestugan skulle nog jag kunna semestra i.  :nod-yes:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #764 skrivet: 2014.09.28 - 13:48:30 »

Jag hade tänkt lägga ut en bild på sovrummet men insåg att jag inte har en aning om hur man gör här men hittade rullande text iaf.
 :hmm:
Loggat
Sidor: 1 ... 49 50 [51] 52 53 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544