Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 22:24:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435387 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #720 skrivet: 2014.09.07 - 14:53:10 »

Har haft en dålig period matmässigt, ingen ordning alls, trillat dit med jämna mellanrum. Blev sedan snörförkyld igår och fick extra tilldelning av både det ena och andra, bla en påse chips.  :rolleyes: Övrigt har jag försökt köra utan kcal restriktioner men lite koll på kh innehåll. Igår gick det åt paketvis med näsdukar på nolltid, idag nästan ingenting faktiskt. Löpning har varit inställd igår och idag men är så mycket bättre idag att jag tror att jag kan ta en liten runda imorgon... Senast klarade jag en kvart jogging på raken (1,875 km), det går framåt men inte fort. Antagligen bäst så också..
När jag blir helt hundra får jag satsa på att jogga/slogga 2,5 km på bandet till att börja med.  :biggrin1:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #721 skrivet: 2014.09.07 - 20:06:25 »

det är en ständig upp o ner gående väg! Krya på dig och slogga på!
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #722 skrivet: 2014.09.07 - 20:48:09 »

Men vad duktig du är med springandet!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #723 skrivet: 2014.09.07 - 22:39:41 »

Ja, jag är också impad.  :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #724 skrivet: 2014.09.09 - 10:14:03 »

Tack tack ska ni ha!  Motiveringen är mindre ryggbesvär.

Igår tog jag ett lightpass efter förkylningen. De rekommenderar sedan en vilodag efter första passet. Vet inte om jag vill ha vilodag dock eftersom jag känner mig helt frisk...

Vikten är det sämre med 80,6. Jag kan skylla på chipsen i fredags + chokladbollar..? Sedan vankas kvinnoveckan när som helst. :evil:
Nåväl, jag har ju inte rasat upp iaf.  :neutral:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #725 skrivet: 2014.09.09 - 11:20:57 »

Efter förkylningen? Men igår skulle du ju bota förkylningen med citron, då var du väl inte frisk. Man ska inte träna när man är förkyld.

Fast iofs säger de ju att man kan det, bara man inte har feber...  :confused3:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #726 skrivet: 2014.09.09 - 13:08:14 »

Fredag el lör var det. Sedan försvann rinnsnuvan lör och jag det bara kliade lite i näsan och nyste enstaka gånger men kände mig inte längre sjuk och tyckte då att jag kunde träna igår eftersom jag var "mirakulöst" frisk. Fast nu fick jag tillbaka lite snuva och nyser så det blir faktiskt vilodag idag. Kroppen kanske förökte säga mig någonting.  :rolleyes: Jag får känna efter imorgon... Feberfri är jag iaf tror jag.

Dock varar mina förkylningar ofta några dagar istället för några veckor/månader, efter att jag slutade röka och bytte kost.

En del vätska har jag iaf samlat på mig eftersom jag varit uppe och kissat en hel del i natt.

Jag behövde aldrig citronerna eftersom jag inte hade hosta och lika bra var väl det.  :whistle: Däremot var det först igår jag läste på citronerna då jag funderade på vad jag skulle göra med dem....

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #727 skrivet: 2014.09.09 - 13:10:24 »

Du var ju för sjuk för att ta dig till Willys.  :whistle: :tongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #728 skrivet: 2014.09.09 - 13:13:56 »

Jo men jag var verkligen sjuk, det går bara fort i svängarna här. Nåväl man ska väl inte klaga på att en förkylning är kort....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #729 skrivet: 2014.09.09 - 14:42:55 »

:lol1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #730 skrivet: 2014.09.11 - 21:45:44 »

Någonting helt otroligt hände ikväll! Jag bestämde mig för att ge mig ut och springa eftersom jag inte använder löpbandet kvällstid då det antagligen inte skulle uppskattas av grannarna. Så jag joggade ut på banvallen och tänkte att jag springer till där man tar av till kompisen, när jag kom dit var jag fortfarande inte speciellt andfådd eller trött, så jag sprang lite till, tills jag tyckte att jag kommit ut för långt i skogen och vände och sprang tillbaka till kompisens väg, uppför nästan hela backen tom. Begränsningen ligger tydligen i det psykologiska vad gäller löpbandet, ute satsar jag på en viss distans och inte minuter.
Så jag har sprungit drygt 4 km. Gissar att jag får ont både lite har och där dock.  :bg:
Och detta samma dag som mensen kom.  :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #731 skrivet: 2014.09.11 - 22:03:59 »

Wow! 4 km!  :worshippy:

Det måste vara mycket längre än du sprungit på bandet va? Visst är det häftigt när sånt där händer? Kul att se hur det går på bandet nästa gång nu.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #732 skrivet: 2014.09.11 - 22:10:07 »

1,8 km är väl rekord på bandet. Är det detta de menar med train low - race high?

Nästa gång på bandet lär jag ha duktigt med träningsvärk, så antagligen inte så bra hehe.

Edit: Jag tar tillbaka frågan eftersom jag googlat termen och det har att göra med vad man äter.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #733 skrivet: 2014.09.11 - 22:50:51 »

Jo. Lågkolis på träning och ladda sprortdryck typ på tävling. Jättekul ivf att det gick så mycket bättre än du trodde!
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #734 skrivet: 2014.09.12 - 05:39:21 »

Aha, du menade verkligen "low". Jag trodde du syftade på train FLOW. För det är verkligen häftigt. Att få sånt flyt så det känns som man skulle kunna hålla på hur länge som helst. Jag skulle tro att du har nått belöningsstadiet nu. Det är detta man längtar till. Den känslan. Det blir som en drog.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544