79,5
45 min på löpbandet varav typ 5 min var löpning uppdelat på 4 ggr.
Hade tänkt prova intervallprogrammet tills jag såg att det går ända upp till 9,8 km i timmen och jag springer på 6,8 i typ 1,5 min, så jag skulle avlida av de 2 mins pass på 8,7-9,8. Men det får bli ett framtida mål. Som det ser ut nu är den huvudsakliga motiveringen ryggen, så jag kör vackert och med måtta, än så länge inte ont någonstan, ta i trä.. Vaknade upp med lite ryggont efter att inte ha sprungit på 2 dagar, så antagligen är varannan dag ett minimum. Nu känns ryggen bättre, musklerna blir mjukare, cirkulationen bättre.
Blev lite orolig på testkörningen i förrgår när bandet i princip stannade i steget vid nertrampet, men det hände bara om man sprang för långsamt och inte driver steget framåt ordentligt, så idag funkade det utan ngt att klaga på.
Funderade på hur mycket jag har som mål att köra och det är väl inte mer än en timme högst men på bättre fart, att kunna springa längre sträckor än nu. På en månad eller 2 kanske jag klara 15 min intervallprogrammet vem vet.....
Omöjligt att säga hur det skulle vara för dig Hemulen, tror kanske du skulle hitta ett i en affär och provköra ordentligt. Upplever dock det lite mer skonsamt än utomhuslöpning, lite mindre belastning, jag får inte håll lika snabbt. När man håller handtagen avlastar det också. Så oavsett vad så skulle du vara mer aktiv på vintern tror jag - förutsatt att man verkligen använder det vill säga.
Bandet är av märket Adrenalin och inhandlades för 1499 kr, nedsatt från 3999 enligt Rusta.