Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 19:49:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435227 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #615 skrivet: 2014.07.21 - 12:50:20 »

Gränsfall. Brukar behöva mer om jag ska kunna röra mig, sitta och så.

Jo, senare gjorde det ju de. Men de första 25 kilona eller så satt banne mig bara på magen. Har bild på mig i shorts. Smala ben och armar och jättemage.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #616 skrivet: 2014.07.23 - 09:41:12 »

Låter ju nästan som om något hormon eller något ställde till det för dig. En sak att ha "äpplefetma" eller päron men bara magen...... Kortisol?

78  :tongue_wag:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #617 skrivet: 2014.07.23 - 14:29:35 »

Det är något jag själv funderat över. Nog var jag stressad under uppgången alltid. Jag hade ju varit svårt sjuk, inte fått någon hjälp och kämpade nu för att få utrett vad det var för fel på mig samtidigt som allting rasade ikring mig. Var livrädd för vad som höll att hända mig mig, hade svårt att klara nästan allting (fysiskt alltså), kände vanmakt och panik inför ytterligare kontakt med vården som jag ändå tvingade mig att ta. Tog upp det med en läkare en gång. Han var helt inne på att svår stress visst kunde leda till viktuppgång, men helt främmande för att det kunde hända om stressen orsakades av sjukdom och/eller sjukvården. Så brukade det inte vara. Jag undrade stillsamt men tyst för mig själv hur kroppen kunde skilja på vad som orsakade stress och undanta just dessa orsaker från sina normala reaktioner.

Men nu är jag ju inte stressad. Borde inte fläsket släppa då även om stress orsakade viktuppgången?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #618 skrivet: 2014.07.24 - 10:34:29 »

78,4

Jo sjukvården kan nog få nästan vem som helst på fall.  :rolleyes: Bara för att man gått upp av stress/kortisolpåslag behöver man ju inte gå ner även om det försvinner.... Sedan verkar det som om min kropp tex vänjer sig vid en viss kost och kalorinivå och att det behövs ändring ibland, fler kolhydrater/färre kcal, färre kolisar/fler kcal för att följas av en dag med färre kcal etc etc. Delvis därför jag byter taktik emellanåt. Slå mig inte men hade jag varit du hade jag nog funderat på 5:2, eller något iaf.....

Jag däremot som funderade på att jämnvikta behöver inte ändra på något eftersom kroppen jämnviktar själv. Funderar på att ngn gång när jag inte har så mycket mat kvar hemma att prova en dukanvecka för skojs skull, fast vet inte om jag skulle bli hungrig då utan fett....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #619 skrivet: 2014.07.24 - 13:44:35 »

Vadå jämvikta? Vill du inte gå ner mer?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #620 skrivet: 2014.07.24 - 15:05:36 »

Jodå jag vill gå ner mer men har inga kläder att gå i, funderade på att stanna och ta igen det i höst. Kroppen släpper ju inte ifrån sig hur mycket som helst på en gång... Får se hur jag gör, det blir lågkolis i vilket fall bara mindre strikt, bär och lass med grönsaker, tacochips och en glass då och då.
Närå jag är inte färdig än på ett bra tag.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #621 skrivet: 2014.07.24 - 15:54:11 »

Förra gången du gjorde så gick du ju ner mera.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #622 skrivet: 2014.07.24 - 22:22:46 »

Öh joo men jag hade mer att ta av då.....  :hm-hm: Vägde jag inte typ 95-96 pannor när jag gick från lchf till lowcarb, nu är jag ju bara typ 10 kg från min målvikt och det krävs ju mer och mer för att få resultat. Nåväl har jag fel så får jag väl gå i tights och tunikor resten av sommaren.  :rolleyes:

Lös i hullet har jag blivit så det förstår.  :mad_roll: Detta kom jag på idag när jag satte löpbandet på 8 km i timmen och flubbet hoppade och vibrerade upp och ner. Har alltid undrat varför löpartights behövde vara så tighta men nu vet jag!  :whistle: Så när jag var i second hand affären nosade jag reda på ett par löparbyxor. Då sade kompisen att han hade ett par hemma i storlek 42 och en nätlöpartröja som båda var för stora och simsalabim hade jag två par.

Spelade basket lite och insåg att jag inte hittills spelat särskilt aktivt utan har bollen varit nära nog tog man den, nu förstod jag plötsligt att man kan springa ikapp bollen istället för att stå och vänta på den, orkade antagligen inte innan eller kände mig osmidig och trodde kanske att jag skulle ramla, vet ju att jag inte är den snabbaste i världen.  :shy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #623 skrivet: 2014.07.24 - 23:35:12 »

Men gör inte tights att flubbet syns ännu mera? Eller är de så tajta att de funkar som en höfthållare typ?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #624 skrivet: 2014.07.25 - 02:06:58 »

Tights gör inte att man ser smalare ut precis men håller saker och ting på plats.... Huvudsaken är väl ändå att man kan tex springa utan att känna sig som en gravid flodhäst..? I ett lugnare tempo skumpar det inte speciellt dock så inte meningen att skrämmas. Tro det eller ej men kläderna spelar faktiskt roll.  :shock:
Hittade ett par "bermudashorts" i storlek L på herravdelningen i den lokala affären, de passade i en tight fit och var nedsatta till halvt pris, dvs 13 kr. Vem kan klaga.....  :whink:
Att jag har kurvor oavsett vikt har jag fått acceptera för rätt länge sedan...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #625 skrivet: 2014.07.25 - 02:56:54 »

Jag vill inte att konturerna av flubbpåsarna ska synas, så jag kör med påsigt. Fast jag vet att man ser tjockare ut i påsiga kläder, men man ser ivf inte detaljerna.  :sneaktongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #626 skrivet: 2014.07.25 - 03:43:11 »

En dag kommer du börja springa och då kommer du älska mina tights som jag kommer skicka norrut en dag.  :whink: Tillsammans med jackan som du kommer du inte tror du passar i, som du säkert kan ha snart.  :biggrin1:
Ingen idé whatsoever at sälja begagnat i denna staden, de sålde jeans model mindre och toppar idag, iofs second hand, för 5 kr styck idag.
Ingen, nästan iaf inte om de inte tittar genom fönstret, ser mig så mitt flubb är mina business så länge jag håller mig inomhus.  :whink:
Loggat
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 19

Antal inlägg: 1721

« Svara #627 skrivet: 2014.07.25 - 09:07:50 »

Ett tips är att köra med tights och sen ett par lösa shorts utanpå dem.
Det är inte ovanligt att se folk på gymmet och även på Friskis klädda så.
Framförallt killar men även en del tjejer som klär sig så.
För killarnas del kan jag tänka mig att "paketet" blir kanske lite väl synligt i tights  :whink:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #628 skrivet: 2014.07.25 - 10:31:19 »

det tycker jag är ett toppentips! tightsen gör ju att skinnet håller sig på plats, förstår att Hemul inte vill se flubbkonturer, men har man ett par lösare över blir det en win-win situation.

Jag har slutat bry mig om för mycket flubbkonturer. Ser så många andra med flubb att jag inte är märkvärdig annorlunda :)

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #629 skrivet: 2014.07.25 - 11:13:52 »

Bra tips, det ska jag ha i åtanke, för i ärlighetens namn är jag relativt bred över häcken/låren, det skulle nog se bättre ut. Nu ska det letas lösa shorts (jag går över till grannen med löpabyxorna.  :shy:), antar att boxers till min pyjamas inte duger.  :tongue: En lite sidonotering, nä cykelbyxor på killar tex är i min mening ingen jättehit.  :biggrin1:

Precis vem har inte flubb, nästan konstigare att inte ha det.  :lmao:
Loggat
Sidor: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544