Har kört 2 dagar 5:2 (i rad, bara blev så.) och voilá ingen viktuppgång sedan innan påsk, något kilo ner snarare. Under veckorna hos mamma räknades inte kcal och det blev extra tilldelning av cashew, jordnötter och pistagenötternötter somliga dagar, någon "fuskdag" med fruktsallad (och sedan påsken med både vin och godis på det iofs), men dock stort sett hela tiden lchf eller LC iaf och det funkade ju såtillvida att det inte blev någon viktuppgång. Var annars helt övertygad om att jag tagit två steg fram och ett tillbaka....
De perioder som jag slappat till i början av året har jag ändå kört varannnan dag lchf vilket gjort att jag kunnat undvika de lavinartade uppgångarna, typ som 12 kg på 4 mån vid rökstopp för ett par år sedan - min inkörsport till lchf/LC. Börjar kännas som om jag faktiskt aldrig behöver väga över 100 igen. Innan visste jag helt enkelt inte alls hur man skulle göra för att inte jojo:a 10-25 kg upp och ner. Skulle vara trevligt nu att komma i kläderna som är en storlek för små, det är ju vår.