Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 23:05:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433905 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #345 skrivet: 2014.04.25 - 09:55:37 »

Har kört 2 dagar 5:2 (i rad, bara blev så.) och voilá ingen viktuppgång sedan innan påsk, något kilo ner snarare. Under veckorna hos mamma räknades inte kcal och det blev extra tilldelning av cashew, jordnötter och pistagenötternötter somliga dagar, någon "fuskdag" med fruktsallad (och sedan påsken med både vin och godis på det iofs), men dock stort sett hela tiden lchf eller LC iaf och det funkade ju såtillvida att det inte blev någon viktuppgång. Var annars helt övertygad om att jag tagit två steg fram och ett tillbaka....
De perioder som jag slappat till i början av året har jag ändå kört varannnan dag lchf vilket gjort att jag kunnat undvika de lavinartade uppgångarna, typ som 12 kg på 4 mån vid rökstopp för ett par år sedan - min inkörsport till lchf/LC. Börjar kännas som om jag faktiskt aldrig behöver väga över 100 igen. Innan visste jag helt enkelt inte alls hur man skulle göra för att inte jojo:a 10-25 kg upp och ner. Skulle vara trevligt nu att komma i kläderna som är en storlek för små, det är ju vår.  :cool:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #346 skrivet: 2014.04.25 - 13:46:42 »

Det är sant, det är trevligt. Jag har två "nya" skjortor i år, vilket faktsikt räcker för att jag ska slippa köpa nåt nytt. Jag gillar dem och skiter i om de är moderna, men en granne sa att de faktiskt är det. Vet inte hur gamla de är, mer än 20 år antagligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #347 skrivet: 2014.04.25 - 19:48:28 »

Haha är det 25 år så är du tillbaka på 80-talet som är väldigt modernt nu.  :lulz: Jag var dock tonåring då och det finns inte en chans i helvete att jag tar på mig så trånga smala byxor någonsin igen hur modernt det än är.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #348 skrivet: 2014.04.25 - 20:14:15 »

Det är blå, lite grova skjortor från Indiska, från den tiden då de hade bra grejer. Lite militär-/jeansstuk med dubbla bröstfickor med lock och knapp, bälgfickor. Fast tyget är inte så grovt som i militärskjortor, men grövre än i vanliga. Liten krage, inget speciellt som sticker ut. Var säkert rea och jag köpte två för att de är perfekta skogsmulleskjortor. Gillar dem verkligen, bra att ha uppknäppt utanpå istället för jacka också.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #349 skrivet: 2014.04.25 - 21:49:51 »

@ Hemulen men det låter ju trevligt, jag kanske kan låna en  :whink:

Väntade för länge mellan måltider och glufsade just i mig parmaskinka, brie och smör, typ 700 kcal och blev rapig och illamående med lite sura uppstötningar. Tips någon?
Tog lite kli och husk för att blanda ut det så liite bättre är det ju iaf....  :hmm:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #350 skrivet: 2014.04.27 - 10:19:52 »

Veckovägning 31,5 söndag

Viktminskning sedan 3 april -1,2 kg
Nu: 86,4 kg

Totalt från maxvikt (108,7kg): -22,3 kg

De där grönsakerna var riktigt bra, lagom sälta, kanske lite mycket ättika då de smakade nästan lite starkt men riktigt riktigt crispy.
Konserveringsmedlet man har i sig vet jag inte hur nyttigt det är men troligtvis bättre att äta grönsaker än inga grönsaker alls som det blir vissa dagar - eller ännu värre det skräp jag åt förut.....
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #351 skrivet: 2014.04.27 - 10:46:31 »

vad är det för konserveringsmedel då?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #352 skrivet: 2014.04.27 - 11:12:40 »

natriumbensoat och kaliumsorbat coh sedan stabiliseringsmedel kalciumklorid.  :blink:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #353 skrivet: 2014.04.27 - 11:50:26 »

det sitter säkert mest i vätskan :) 
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #354 skrivet: 2014.04.27 - 12:45:03 »

Jo det kan man hoppas ju... Borde inte kunna vara så mycket värre som sagt än lass med pasta och kakor. Har alltid undrat vad man måste stoppa i en fabriksgjord rulltårta för att den ska stå sig 10 år + i sin förpackning.  :whistle:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #355 skrivet: 2014.04.30 - 08:57:15 »

Veckovägning 32

Halva veckans resultat: -1,6 kg
Nu: 85,0

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -23,7 kg

Tjejveckan här och då brukar jag göra av med en del vätska i kroppen.

Målet är att komma under 80 innan sommaren är slut. Nästa delmål är att väga mindre än en kompis som alltid poängterar att han väger mindre än mig.  :flirting:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #356 skrivet: 2014.04.30 - 11:54:13 »

:clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #357 skrivet: 2014.04.30 - 12:35:06 »

Jösses.  :huuh:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #358 skrivet: 2014.05.01 - 00:27:46 »

Tack ska ni ha.  :smile: Det var på tiden för den här vikten hade jag i augusti förra året så bara upp och ner senaste 8 mån. Som sagt vill i kläderna nu till sommaren  :blink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #359 skrivet: 2014.05.01 - 13:33:59 »

Låter ju som om det kommer att funka!
Loggat

Sidor: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544