Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 20:06:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 432920 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #1215 skrivet: 2016.04.05 - 10:28:37 »

:tongue:
Måste träna upp alla muskler som har med ryggen och magen att göra ju. Jag fick faktiskt mindre ont i nacken på bara några veckor. Ryggen är som den är än så länge men på lång sikt kanske den blir bättre. Försöker köra löpband regelbundet även om jag inte orkar springa så länge åt gången.
Jag har lagt upp autogiro så att jag har uppsägningstid så att jag inte kan lägga av ens om motivationen skulle tryta lite grand.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1216 skrivet: 2016.04.05 - 12:04:30 »

Jag saknar mina medicinbollsövningar. De var jättebra för ryggen och jag märker skillnaden nu. Att jag sitter mycket mera gör väl inte det hela bättre heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1217 skrivet: 2016.04.06 - 12:16:31 »

Men du kan väl börja med den snart?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1218 skrivet: 2016.04.06 - 13:42:39 »

Inte en chans. Kan öht inte göra snabba rörelser med armarna, inte armar uppåt sträck typ o.s.v.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1219 skrivet: 2016.04.06 - 14:40:51 »

Är det axeln som har blivit så kass?
Ingen lust alls för gym men måste nog ändå..  :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1220 skrivet: 2016.04.06 - 16:37:15 »

Axlarna. Det är båda.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1221 skrivet: 2016.04.07 - 13:46:08 »

Får hoppas att de fixar till sig...

Halvdan insats på gymmet. Hade ätit dåligt och då blir orken därefter.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1222 skrivet: 2016.04.08 - 12:06:40 »

Har fått ihop maten ganska bra trots min ibland aversion mot att laga mat. Igår lagade jag en jättesats kyckling soppa/stuvning med ost och broccoli som jag kommer att äta de närmaste dagarna. Träning på schemat idag. Ingen speciell lust men det har jag iofs oftast inte förrän jag kommer till gymmet.
Inte vågat väga mig ännu
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1223 skrivet: 2016.04.10 - 09:35:24 »

Veckovägning

Veckans resultat: -0,9 kg

Nu: 93,5 kg

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -15,2 kg

Yup världens långsammaste viktminskningstakt...  :nod-yes: :nod-yes: Men eftersom det är träningen som är huvudsaken och inte viktminskningen så får det gå.

Nu har jag en anledning till att komma i form - De senaste åren har jag haft problem med rinnig och snorig näsa vid ansträngning som tex löpning, flera dagar efter. Efter googling har jag kommit fram till att det är ansträngningsutlöst rinit. Ju bättre form jag blir i ju mindre borde jag märka av det misstänker jag. Nåväl bättre rinit än konstanta förkylningar vilket var vad jag trodde att jag fick efter träningar. Immunsystemet är så komplext så jag fattar ingenting.  :hmm:

Ska försöka bli lite mer påläst vad gäller antiinflammatorisk kost och ta in en del av grönsakerna och fet fisk. Äter multivitaminer (TNT) och 4000 IE D3 sedan några veckor tillbaka. Se om jag blir mer sällan förkyld med tiden.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1224 skrivet: 2016.04.12 - 19:38:47 »

Shit! Nästan ett kilo på en vecka!  :worshippy:

Psst! Har du noterat att du fått ett PM? Vet inte om du har notifikationen på.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1225 skrivet: 2016.04.12 - 19:51:25 »

Tack Hemulen. Det ser jag nu. Har nog aldrig fått pm här.  :eeek: Kunde ju tagit flera år innan jag fattat det.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1226 skrivet: 2016.04.12 - 20:05:17 »

Och vi som har så fina PM!  :sadsad:
Jag skrev här för jag har för mig att du frågat om det en gång. Du kan kryssa för i din profil så du får en alertruta när du har ett. Tycker också det är svårt att hålla reda på det annars.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1227 skrivet: 2016.04.12 - 20:13:35 »

Tack Hemulen, var nog knappt medveten om att jag hade en profil.  :whink:

Idag var egentligen träningsdag men känner mig trött i musklerna och varit ute och handlat en del och har riktigt ont i nacken, värsta sedan jag började träna. Löparknät bråkar också så jag pausar löpningen under några veckor, får köra crosstrainern istället. Just nu står det mellan att äta ngt för att inte bli aphungrig vid läggdags, äter helst inte på 2-3 tim innan sängdags, alternativt lägga mig nu...

0,9 kg är faktiskt ganska lite eftersom jag precis börjat och då brukar jag gå ner ett antal kg i början rätt snabbt men som sagt verkar träning mest bromsa den biten men det är ju måendet jag proriterar nu så..
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1228 skrivet: 2016.04.12 - 20:19:52 »

Precis börjat med vadå? Banta? Omstart LCHF? Hänger inte med i svängarna riktigt.

Har du en egen crosstrainer? :goggle:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1229 skrivet: 2016.04.12 - 20:34:35 »

Omstart på lowcarb för sisådär 10 dagar sedan, vet inte exakt när och vägde mig inte heller på några dagar en vecka. Den enda viktreglering jag haft på lääänge har varit att gå upp i vikt.  :shy:

Nej den står på gymmet men jag är ju där varannan dag typ, denna v blir det ju iofs bara 3 ggr då. Överåt ju ofta ett bra tag, inte varje dag, men tillräckligt för att gå upp massor i vikt.
Loggat
Sidor: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544