Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 23:53:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 432953 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #120 skrivet: 2013.06.21 - 11:37:13 »

Låter lite som med Lidl-chokladen. Det är inget annat i än i än i de flesta andra choklader, ändå reagerar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2013.06.21 - 14:55:55 »

jag vet förstås inte om det var tortillarna, men jag var dum och tänkte inte bra. så jag erkänner min dumhet. Men konstigt är det hursomhelst!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #122 skrivet: 2013.06.21 - 16:09:10 »

Jag kikade just lite närmare och de innehåller även E 415 Xantangummi (förtjockningsmedel) och E471 restprodukt när man gör rapsolja, Mono- och diglycerider av fettsyror (emulgeringsmedel)....
Så ska jag ha tortillabröd får jag nog göra själv och anledningen till att jag använde dem är att det skulle bli enklare/snabbare. Dags att höra av sig till Santa Maria och tror jag och säga att det kliar över hela kroppen.
Uppdatering: Har nu reklamerat per email, meddelade att det kliar över hela kroppen efter ett dygn trots allergitabletter och att jag inte är glutenallergiker. Tror inte det händer så mycket men de bör veta det om det nu är så att fler reagerar som jag.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2013.06.21 - 17:02:14 »

Heja dig!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #124 skrivet: 2013.06.21 - 17:09:19 »

Tack Hemulen!  :smile:  :bearhug:

Men om Sorla kan ha nolltolerans mot migrän så kan väl jag ha nolltolerans mot helkroppskli eller hur?  :biggrin1: Vilket skulle innebära att det inte kliar nu eller hur funkar det där egentligen?  :hm-hm:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #125 skrivet: 2013.06.22 - 09:45:37 »

Nädu gumman. Så lätt är det inte. Du måste helt enkelt göra som jag. Uteslut allt som gör att det kliar/gör ont i huvudet. Och om/när det inte hjälper. Uteslut allt annat också. Och när inte det heller hjälper. Börja lägga till sånt som tar bort kli/ont i huvudet osv osv. Det är ett evighetsjobb. :-(

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #126 skrivet: 2013.06.22 - 14:13:14 »

Nähänä inte det säjerdu.  :cry: :tongue: Min variant på nolltolerans lät bättre tycker jag.  :flirting:
Jo men sill kostar jag på mig ibland speciellt midsommar men grundade med tablett. Vetetortillas är det slut med men vet inte vilken ingrediens som strulade till det. Annars är nog mina pollenallergier bättre överlag faktiskt men pollen och fisk ihop går icke. Ska testa ett par v utan mejeri nu och sedan äta sill så får vi se....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2013.06.22 - 14:31:02 »

Då ska jag skaffa mig nolltolerans mod tjockishet, Ary-style!  :dribble:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #128 skrivet: 2013.06.22 - 14:52:46 »

:lmao:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #129 skrivet: 2013.06.22 - 15:00:48 »

Ni får det att låta å enkelt helt plötsligt.  :lol1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #130 skrivet: 2013.06.23 - 17:20:59 »

Ingen invägning idag, fattade inte att det var vägdag när jag vaknade. Får ingen ordning på utsvävningarna så förväntar mig inga mirakel..... sköter mig majoriteten av dagarna men har alltid vatten i kroppen av utsvävningar däremellan och sedan är tant röd i faggorna, vilken dag som helst iaf.
Helkroppskliet är iaf över för tillfället så nu behöver jag bara komma tillbaka på spåret alla dagar.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #131 skrivet: 2013.06.24 - 09:31:54 »

Veckovägning 10

Veckans resultat: -1.2 kg
Nu: 89,0 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -4.8 kg kg
Totalt från maxvikt: -17.0 kg

I stort plus minus noll men allt som inte är uppgång är acceptabelt.  :whink: Dock vill jag i mina sommarbyxor nu och det är samma kilo jag går upp och ner hela tiden! Arghhhhh. Den där fettfastan var inte bra psykologiskt eftersom man vägde in på en vikt som inte stämde i realitet. Nu ska jag försöka to nya tag iaf. Promenader blir dagligen i princip eftersom min kompis hundägaren har brutit armen och hennes man har förstertittarsjuka och ont i benen så det är jag som tar motionsrundan. Frustrerad över att när jag kom dit häromdagen att han som diabetiker sätter i sig vitt bröd och riktig coca cola men kan inget göra.....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2013.06.24 - 10:36:31 »

Trist när det inte händer nåt bestående. Hoppas prommisarna hjälper.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #133 skrivet: 2013.06.24 - 13:34:44 »

Vet inte om promenader gör att man minskar men bra på alla sätt för övrigt för kropp och själ.  :smile: Fettfastan gör inget egentligen att den inte funkat för den lär ha kurerat mig från jojobantning för all framtid.  :laugh:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #134 skrivet: 2013.06.24 - 13:42:56 »

Jag tror att röra på sig hjälper, men man måste nog upp i ganska stor volym.
Loggat

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544