Tack tack Mynlen! Har ingen stegräknare så allt kommer anges på tid, hoppas det går bra.. Jag har smygmotionerat ett par dagar utan att skriva upp.
Tja det helt glutenfritt är det inte men verkar inte må dåligt på något vis och får inte heller cravings, men handlar bara om ett par knäcke, ett par finncrisp eller lite redning i en sås någon enstaka gång (vissa rätter blir mer som soppa annars, men det hör till undantag). För övrigt blir det mer mixade grönsakssoppor (med pannbiff till för proteinets skull) guacamole och tsatziki som jag saknat antingen med majschips eller så kommer jag för mig att göra de där med mandel och äggvita. Frukt i små mängder (halv apelsin tex), rotfrukt i lagoma mängder och så mycket grönt jag vill. Vitt bröd och pasta är det som inte kommer tillbaka. Ris år jag en liten portion i förrgår men det kunde ha kvittat faktiskt. Passerad tomat har jag saknat för det gick inte riktigt att passa in i kolhydraterna och hade blivit ersatt av tomatpasta som är gott men det blir inte riktigt samma sak. Krispiga morötter att knapra på hela saknade jag med.
Mina favvomål är korv stroganoff, köttfärsröra med ädelost och broccoli till, soppor med pannbiff, wok med kött grönt kokosmjölk grön curry, finns att välja på Mynlen. Mår du dåligt av gluten eller triggar på det? För egen del tror jag på att begränsa, den mängden gluten som slank ner genom bröd, bakverk och pasta förr i tiden var nog inte att leka med.
Dags att starta en egen tråd att regga resultat i då.
För tävlingen lol. Vad är reglerna? Först till idealvikt vinner?