Ännu värre. 25532 kJ - 6098.213 kcal!
Då tog jag ändå i lite lågt, för det fanns inte rätt aktiviteter. Bara gå på plan mark t.ex., inte i terräng. 3 timmar cykling, 4 timmar promenad, 8 timmars sömn, 8 timmars stillasittande och 1 timmes matlagning tog jag. Matlagningen fick representera diverse småplock. Givetvis sitter jag inte 8 timmar en sån dag, så det är lågt räknat.
Jag försökte räkna själv förut med MET-värden. Det gav lägre förbrukning, men fortfarande för högt. Jag tror jag skulle göra av med uppåt 2000 kcal extra på en sån där tur. Gjorde jag det skulle jag kunna äta betydligt mer än en fläskkarréskiva extra och ändå gå ner i vikt... Hej och hå.
Nu är ju just cykling lite svårt i.o.m att det inte tas hänsyn till cykeln man använder, om man har packning o.s.v. Värdena grundar sig bara på olika medelhastigheter. Kanske om det är backigt eller flackt också, minns inte det. Det skiljer givetvis en hel del på om man sitter på en naken kolfiberracer eller en gammal militärcykel med full packning. Jag räknade hur som lågt, valde lägre hastighet än jag håller.