Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 23:21:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: This is Not a Diet  (läst 6327 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« skrivet: 2012.11.24 - 09:56:23 »

Jag hittade en ny blogg på som hade ett par tänkvärda inlägg

Last night, I was looking through an old sketchbook/notepad and I found a grocery list from around 2006.  I was living in Philadelphia, I was a full time student, and I was obese.  Here’s what was on the list:
 cilantro
 red pepper
 purple onion
 cheese
.
.

It struck me that I could make almost this exact list today, if I actually made shopping lists.  So I found myself asking myself, “Where was I going wrong?  What caused be to become and remain obese?”

http://thisisnotadiet-itsmylife.com/2012/07/16/my-personal-responsibility/
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.11.24 - 18:35:33 »

Portion size, portion size, portion size.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #2 skrivet: 2013.01.20 - 11:31:18 »

Lite på samma tema skriver Matt Stone så här i en kommentar:

Citat
Eating grassfed beef to be healthy is like fighting a forest fire with an eye dropper if you aren’t sleeping well, hate your life, spend most of your time doing mundane and uninspiring work, are financially stressed, never go outdoors, skip meals, and eat an inadequate amount of calories.

Jag är helt inne på samma linje och jag tror det är därför olika dieter ger så olika resultat. Vi har så olika liv utöver det vi äter som också påverkar så att det som funkar för en människa funkar inte för en annan. Och kanske också förklaringen varför något som funkar ena gången inte funkar nästa gång trots att det är samma person vi pratar om.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.02.26 - 05:23:40 »

Jo, men dieten är ju kanske det som är lättast att åtgärda och samtidigt tror jag hur man äter kan vara en grund för annat. Har man t.ex. sömnproblem så är det inte så lätt att åtgärda och man har antagligen försökt länge.

Ändra kost är lätt (förutsatt att man kan få tag på det man vill och har råd o.s.v.) men för en sömlös att plötsligt börja sova gott eller för någon som jagas av kronofogden att få en bra ekonomi, det är betydligt svårare. Jag menar inte att dessa saker inte är viktiga, men att börja med det som man KAN åtgärda är vettigt, tycker jag. Sen får man väl hoppas att det spiller över lite på de andra områdena.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.02.26 - 06:25:24 »

det ligger mycket i det du säger Hemul, dåliga ekonomin kan jag inte göra så mycket åt (bara klaga och stöna) men det jag äter kan jag påverka. det är ialafall något som ger mig litet "makt" över mitt liv.
Om det nu är med gräsbetat kött (delvis) eller något annat, så är det iallafall en början, små steg blabla. Om man inte heller tar det lilla steget ändras ingenting.
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #5 skrivet: 2013.02.26 - 07:27:32 »

Om man inte heller tar det lilla steget ändras ingenting.

Det där var riktigt klokt sagt! Jag lånar med mig det uttrycket Mynlen!


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013.02.26 - 09:40:05 »

 :redface: oj , tack, det var bara nagat jag slangde ut mig pa en tidig morgon :)
Loggat



Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 23 databasfrågor.