Bena ur tunnbringa av lamm

Sidor: << < (2/5) > >>

Ninnan:

faktiskt gott!  :lol:

hemul:

Faktiskt? SÅ KLART det är gott!  :lol:

Nu ska jag steka dem strax så får vi se om det funkade sen eller om det blir en seg stek. Tror dock inte det, för man kan grilla lammspjäll och då kan det inte vara så "hårdkokt". Gör grytstek, det blir mörast tycker jag. Och godast. :tasty:

hemul:

Det blev vitlök, persilja, rosmarin och salt och svartpeppar förstås. I den ena är det äpple också. Skulle vara i båda, men jag glömde och ville inte knyta upp den igen. Det luktar så gott nu att jag vet inte hur jag stå ut till klockan 8 när det är middag.  :eating:

Det blev fina och jämna rullar, men lite tunna. Ska fundera på om det skulle gå att lägga ihop två. Är tveksam för den ana sidan har nästan som en tunn svål. Har även sett recept där det kallas lammrulle och då fyller de med färs. Kan visst både kokas och stekas. Det skulle man ju kunna testa, kanske köpa tre och mala en till färs och göra två rullar.

Nu är jag väldigt spänd på om det blir mört, för då har jag nog hittat ännu en källa till billig lyxmat.  :biggrin1:

hemul:

Så här små blev de. Fick precis rum i farmors lilla järngryta.

hemul:

Rullen höll inte ihop perfekt när jag skivade upp den, men det var inte värre än som synes på den taskiga mobilbilden nedan. Kanske färsfyllning skulle hjälpa till med det?

Supergott och mört är det ivf. Smarrigt! Och en knaprig fettrand ytterst - mums! Det här blir det fler gånger. Skål!  :cheers:

Sidor: << < (2/5) > >>