Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 11:30:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Gröt utan mjöl  (läst 27531 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« skrivet: 2012.10.28 - 17:17:54 »

Nu när jag varit sjuk har jag snöat in på en grötliknande rätt som jag tänkte dela med mig av.
Eftersom jag älskar gröt med äppelmos så har jag börjat med att tärna ett litet äpple från trädgården och kört det i micron 5 min med en skvätt vatten, lite sukrin och kanel. Själva gröten kommer från Mariannes LCHF:

2 ägg
1 dl grädde
knappt 1 msk kokosnötsmjöl
vaniljpulver och kanel
30 g smör + ev smörklick för smöröga på gröten

Gör så här:
Vispa ägg och grädde väl, vispa ner kokosnötsmjölet och krydda upp med vaniljpulver och kanel. Stek på medelhög värme i stekpanna och fös försiktigt gröten fram och tillbaka, den får absolut inte stekas hårt. Självklart går den att göra i kastrull också.

Sen äter jag gröten med mitt äppelmos och gräddmjölk.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.09.28 - 23:52:52 »

Ett under att idalinda inte har testat detta än!  :whink:

Det låter gott faktiskt. Råkade bara trilla hit och tyckte det var lustigt att det inte var några svar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



SV:
« Svara #2 skrivet: 2013.09.29 - 08:53:40 »

Det är ju märkligt att du råkar trilla in på den när jag precis har spanat in den och låtit den ligga uppe i mitt fönster så jag kan hitta den snabbt idag när jag ska göra frukost! DET kallar jag sammanträffande. Eller så spionerar du på vad jag kollar för trådar!!!


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.09.29 - 09:44:33 »

jag tror jag testat något sånt en gång men tyckte inte riktigt om det. Vet dock inte om det var detta recept.

Nä Sorla, tror inte hon spionerar men får nog upp statistik om vilka trådar som besöks. Utan att det går att se vem som kollar. Det brukar moderatorer kunna för att hålla ett öga på det hela!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.09.29 - 12:20:00 »

Jo men så var det säkert, Sorla. Fast jag minns inte. Jag brukar oftast gå in på Who's online direkt när jag ska hit och då ser man ju vad folk läser. Tycker det är kul att läsa gamla trådar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544