Fick reklam från Ellos. Brukar slänga den oöppnad, de är så jävla jobbiga med sina utskick, men den här gången stod det 59% och fri frakt på utsidan. Man får alltså 50% på dyraste varan och fri frakt. Då tänkte jag att jag skulle kolla efter en vinterjacka. Min gamla är alldeles för stor nu
, men jag har en gammal som jag krympt i som jag hade förra vintern. Den är OK utseendemässigt, parkasmodell, så tidlös på det sättet, men den har aldrig varit bra trots att det är nåt märke, blåser igenom den.
Orkade bara kolla
deras plus-modeller och av dem är det bara en enkel täckjacka som jag kan tänka mig. Vad tror ni? Tunnt vadderad, vad innebär det? Inte står det om den är vindtät heller och den har inga omdömen än. Typiskt. Vill varken ha svart eller röd, men tror att jag i så fall väljer röd. Modellen verkar bra annars. Muddar i ärmarna är bra, för att det gör att de håller sig uppe trots att de är för långa vilket de säkert kommer att vara.
http://www.ellos.se/plus-collection/tackjacka/347739?N=1z141gcZ1z141n2Z1z141q8&Ns=FreshnessSå är det storleken. Jag har ett par 50-52 (från Cellbes) som är bra och en 54 som är för stor. Ska jag ta 50 eller 52? 52 kanske, så jag får rum med tröja under. Fast det kan det ju redan vara beräknat för. Jag hatar postorderkläder!