Ketchup och chilisås

(1/9) > >>

hemul:
Ibland blir man glad. Jag gillar Luisiana Hot Sauce. Det är de där små flaskorna med jättestark chilisås. Jag har utgått från att det är en massa skit i, men tyckt att det är väl OK, man tar ju så lite. Men fel hade jag. När jag bekvämade mig att läsa pyttetexten visade sig att den innehåller bara chili och vinäger.  :thumbsup:

Ingredianser:
Pepper (51%)
Vinagar
Salt



Dessutom kostar den bara 8:95 på Willys har jag just upptäckt, dubbelt så dyr på ICA.  :clapgrin:

Mynlen:
vad är skillnaden med tabasco? innehåller ju precis samma?

hemul:
Jag vet inte faktiskt. Det kanske är samma sak. Men jag tycker den här har mer smak, mer än stark smak alltså. Godare till majjodressingar och sånt. Blev jätteförvånad att den inte innhöll nåt mer. De skriver ju om att den lagras på nåt vis. Kan det vara det? Eller så beror det på vilken typ av chili som anänts. Trodde det var tomat i den här, för jag tycker den är lite söt.

hemul:
Den är gjord på kajennpeppar som lagrats minst ett år står det. Tabasco är gjord på "red peppers", om det nu är en speciell sort eller vilken gammal paprika som helst, det vete fåglarna.
http://www.tabasco.com/tabasco-products/sauces/tabasco-original-red-sauce/

Corny:
Red Peppers är de där små chilifrukterna som ser ut som man tänker att chili gör. Och i det här fallet är det också kajennpeppar. Tabasco håller närapå hur länge som helst, och innehåller heller inga tillsatser.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida