Jag vet inte om jag skulle säga suck
eller skratta
.
Du har verkligen en uppförsbacke att uppfostra dina föräldrar.
Men fortsätt du bara.
Om du lånar den boken som berittis rekommenderade " anti cancer"
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127130045I mitten av boken finns det " vettig mat" som affiser. Enkla listor med tydliga bilder.
Maten som är nyttig, maten som är inte bra. Skulle din mamma ta en titt på sånt?
Skulle hon läsa boken eller lyssna på om du läser valda delar av boken " alzhaimers"?
Eller tycker hon bara att det är skönt att fixa maten bekvämt och struntar i hälsoeffekter?
Kan argumentet " jag vill inte ha en dement mamma vid 70år ..." bita?
Jao, lite uppför är det ^^’ Jag börjar mer och mer längta efter den dagen jag flyttar hemmirfån och kan bestämma vilken mat som ska vara hemma själv. Problemet då är väl att få pengarna till att räcka till ^^;
Jag har svårt att tro att mamma skulle lyssna på det, tror hon mest skulle se det som propaganda eller något. Bry sig tror jag i alla fall inte att hon skulle göra, och att få henne att läsa/lyssna på en bok hon inte är intresserad av är näst intill omöjligt, men jag får väl försöka.
När det kommer till mor och mat ska det vara så billigt och kalori- och fettsnålt som möjligt. Pasta, ris och potatis äter hon inte heller mycket av, för det är det för mkt kalorier i.
Jag tror inte det