När man måste ha något att tugga på...

(1/5) > >>

Linika:
Hej! ¨

Jag är ny här och har provat lågkolhydrat kost ett litet tag (en stund innan december och så nu från nyår).
Jag har dock ett litet problem med återfall sisådär en gång i veckan. Det funkar jättebra framt till torsdag/fredag då jag kan vräka i mig socker :( Jag har även ett problem med att jag vill äta på något hel tiden i bland. Det behöver inte ens vara sött ^^

Så, jag lagade en rätt i vilken man skulle ha kokosflingor här om dagen, och dom innehåller ju mycket fett och sådär, dessutom är det gott. Kan det vara ett bra substitut för annat att tugga på? Eller kan det medföra problem? Skulle verkligen vara bra om det gick att tugga på kokosflingor i stället för socker :)

Tack på förhand!

hemul:
Hej och välkommen till oss!  :wave:

Sånt där brukar ge sig efter ett tag. Men den verkliga experten på knaper är idalinda. Hon tuggar på is. Men kokosflingor låter väl rätt bra. Fast tuggar du det hela dagarna lär du inte orka så mycket mat.  :whink:

Linika:
Nej, hela dagarna orkar jag inte med! Jag har hällt upp ett par äggskålar (tror de rymmer ungefär en matsked) under dagen. En på förmiddagen och en på eftermiddagen och det stillade knaperbehovet bra :D
Fast jag funderar nästan på en till... Det kryper i tänderna T_T

EDIT: tack för välkomnandet föressten :D *tankspridd*  :rolleyes:

Tina:
För mig funkar brieost bra. Man orkar inte så mycket. Lidls är godast :-) jag har läst att man kan köra bitar i micron så blir de som ostbågar. Vanliga ostskivor i micron är också gott. Eller parmesanchips. Oj nu blir jag sugen.

Linika:
Tack för tippsen!
Tyvärr tycker jag inte om brieost :( Men ostskivor äter jag gärna! Problemet med dem är väl bara att osten tar slut så fort  :wacko:
Vad är permesanchips? Gör man dem själv?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida