Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:09:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lätta ta med sig rätter  (läst 10477 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« skrivet: 2012.01.17 - 20:13:44 »

Sari vill också börja LCHF. Dock inte så strikt som vi och det tycker jag inte heller hon behöver. Hon vill gå ner en del i vikt men inte heller ge upp vissa saker :) jag tror dock det är mycket nyttigt för henne att äta mindre kh. Och då bestämt socker.

Till imorgon håller Linnea på att göra en äggsallad till henne, ägg, majonnäs, litet gurka. Till lunch vet jag inte vad det blir, men varm mat som i sverige är ovanlig i NL, så det måste vara något man kan ta med hemifrån och inte behöver värmas. Tror det blir samma sallad till lunch. Jag föreslog tunna äggwraps men "kall omelett är det värsta jag vet".

ostbitar, ölkorv, glada kon (typ, den från Lidl i så fall)som snacks för hon är hungrig mest hela tiden sa hon (ja inte att undra på 6 mackor med litet leverpastej hade hon till frukost och lunch (öh, 6 sammanlagt) och det blir man inte riktigt mätt på tycker jag.

Kan ni komma på några fler saker vi kan laga till henne som hon kan ta med. Och ha lagat dagen innan till frukost, för stiga upp 10 minuter tidigare vill hon INTE..

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.01.17 - 20:23:07 »

Bara att sätta igång att baka lowcarbbröd så kan hon ju ha "vanliga" mackor.  :thumbsup:

Annars är väl matiga sallader jättebra. Glada kon och Baby Bel (eller vad den heter) har jag aldrig förstått mig på. Kan man inte bara skära en bit av en vanlig ost? Är lite förvirrad dock. Var det inte Sari som var så emot LCHF eller har jag blandat ihop namnen på dem?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.01.17 - 21:01:46 »

hehe nej. Men är man 19 har man "all rätt i världen" att ändra sig och ser man 25 kg mindre av sin mamma måste det nog ligga NÅGOT i det.. heheheheh!

babybell gillar jag inte. skär hellre en bit av den. glada kon är bara mjuk o gott, som omväxling. Ostbitar står också på listan!.

matiga sallader får det bli till att börja med... och ja, lchf bröd ska bakas. jag bakade knäcke just nu, fröknäcke men gjorde fel och hällde i dubbelt så mycket vatten så det blev litet annorlunda...låter det väl eftertorka i ugnen :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.01.17 - 21:09:38 »

Ost kan man ju ha i salladen med. Ost och ägg är faktiskt gott ihop.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.01.17 - 21:13:54 »

jag vet. Men måste övertyga Sari om det. Tonfisk och ägg i en röra är också gott men hon tror inte på mig. Och hon vägrar prova äggmjölk haha! Men det tar nog tid, sen blir hon nog långsamt mer o mer övertygat. Och jag tror verkligen att om hon, och Linnea, redan nu skär ner en STOR del av kh dom kommer att drabbas mindre av problem.

Nu ska jag natta.. jobb imorgon och konstigt nog är jag jättetrött. har knappt gjort en skit idag. haha

Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #5 skrivet: 2012.01.17 - 21:44:12 »

Kalla köttbullar, pannbiff, skinkrullar med färskost, rökt lax med pepparotsost, kalla kokospankakor.
Loggat

Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #6 skrivet: 2012.01.17 - 21:47:45 »

Kalla sallader - grönsaker, majonäs, creme fraiche och olika köttbitar skurna i tärningar?
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #7 skrivet: 2012.01.17 - 21:54:50 »

Bottenlös paj har idalinda pratat om här på forumet. Ska tydligen vara lika god kall som varm.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #8 skrivet: 2012.01.17 - 22:06:20 »

Är inte Sari imponerad av dina -25 kg??   :worshippy:
Det har nog satt myror i hennes huvud.
Ska hon stanna i Holland nu?
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2012.01.18 - 05:48:26 »

Jo, hon är imponerad. Och myrorna har gjort sitt. :flirting: och min sambo har ju gått ner en del också, det syns nu ganska mycket även om det inte är så många kg.

Hon var bara i USA på praktik, så stanna i holland ska hon tills utbildningen är klar. iaf fram till sommaren, sen vill hon fortsätta med en annan studie. Kanske hon efter det flyttar till NY för två år eller så men jag tror inte det kommer att bli av. en känsla bara men jag kan ha fel.


Tack för förslagen, ska babbla med henne om detta ikväll och sen göra en liten lista eller något.
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #10 skrivet: 2012.01.19 - 12:49:16 »

bottenlöspaj är kalas, senast gjorde vi kött-paprikafyllning istället för den valinga räkor-purjo-lök fyllningn

tonfisksallad är uppskattat här ( salladsblad, tomat, tonfisk, kokta ägg, rödlök, ) om man vill bönor, majs, gurka mm.
lite rapsolja, peppar och salt över det hela. lyxit blir det med oopsies.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544