Dag 1
Den första smoothien innehåller kålrotsblad, spenat, våtarv( ogräs) och ett par små blad selleri, nästan 1 liter jordgubbar, 1/2 liter blåbär och 1 liter vatten
Grönt ungefär 1/2 liter i rätt packad form, en halv vanlig päron ungefär
hmm.Varför blev resultatet då kanske bara 2 liter.
Vi är 4 hemma idag som kan börja testet, det blir ungefär 2 glas per person.
Jag var förvånad över att det gick faktist att dricka det, selleribladen smakade lite genom, så den skippar jag i morgon, bara för att testa, det går att ta den tillbaks också.
Maken ( som är helt med på noterna) har hävt i sig nu 3 glas utan krusiduller
Minstingen ( 13år) som är en riktig köttälskare var min första testobjekt på morgonen. Han fick veta vad den innehöll och smakade först väldigt misstänksamt lite, men drack sedan
resten i smak-klunkar och kände efter smaken på riktigt. Omdömet: " det var en riktigt uppfriskanden morgondrick, jo jag kan dricka detta varje morgon!"
Då hade jag fått lite mer mod och attakerade den äldsta sonen (19år) som var precis nyvaken i sin säng.
Han fick också höra om innehållet , smakade smått och drack sedan alltihopa på ett svep utan att smaka så mycket. När han hörde att folk kan bli pigga och glada på 05.00 på
morgonen tyckte han att det var värd att testa drycken en månad.
Mellansonen (17år) är inte hemma just nu, så han får testa i morgon. Men han är den som tål det mesta, så det verkar som jag har hela gänget med mig