Jag ska ta tag i filmen, ev, med hela familjen om det är intressant ( jag har ju två nativespeakers som kan simultantolka åt mig om det skulle behövas....)
Jag har ingen behov att boosta mig med vanliga grönsaker och snart ska vi fixa ihop en måltid av en spaghettipumpa och 1kg köttfärs.
Denna kvinnan som skrev boken verkar vara väldigt öppen och ärlig med sitt sökande, lämnade luckan öppen för alla; " ät vad du vill annars, men testa smoothies en månad"
Familjen hade ätit kanske 7 år raw food när de började känna att allt var inte bra, hälsan gick tom. lite tillbaks, maken började bli gråhårig( i förtid), alla började vara lite trötta
på sin mat helt enkelt.
Det var då hon hittade gröna bladen och mixandet på allvar.
Jag har länge läst om grönkål, mangold och persilja mm. =riktiga vitaminbomber, men aldrig hittat maträtter som man skulle kunna äta konstant.
Grönkål har jag kunnat sedan stoppa i fisksoppan, persiljan lite här och där och själv älskar jag den rå direkt från trädgården, mangold har inte heller fått oss på gång som maträtt.
Men här känner jag att det kan gå!
Jag har även varit nyfiken på bladen i naturen ,har precis ett par böcker från bibblan om vilka går att äta...
Alla vet ju att maskrosblad går att äta, men ärligt, vem käkar dom på riktigt och i sådana mängder att det skulle betyda något?
Nu ser jag att om man tar en promenad och blockar lite grönt med sig , kommer hem och mixar med bär och dricker har man fått sina vitaminer och sedan kan man
äta sig mätt med annat
Dessutom fungerar inte mjölk och mjöl för mig, som kännt, då vill jag hitta på något som kan göra mig lite nyfiken, piggare
. Maten har känts som " trist" för mig ett tag.