Hej, och tack allesammans för svar!
Sorry Tove. Jag utgick från att du menade något så när riktig pasta! Vill du ha alternativ till pasta är det ju lättare! Jag tror man förväller kålen, det gör ivf jag. Blomkålsris är ju också poppis, även om inte pasta då. Idalinda odlar spagettipumpor.
No need för sorry! Jag menade faktiskt det du trodde, alltså något som liknade "riktig" pasta... eftersom jag är väldigt ny på det här med LCHF och tanken på att helt avstå från spagetti tog emot (jag äter nog pasta minst 5 ggr/v). Men efter att ha letat runt och tänkt några varv till har jag nog kommit fram till att det är lika bra att inte försöka härma pasta, det blir nog varken hackat eller malet, så att säga.
den har jag aldrig sett, vad kul! Ska hålla ett öga på om den kommer på LIDL här!
jag äter spetskålen rå, men spetskål är ju redan litet "mjukare" även i smaken än vanlig vitkål. Och så mjuknar den litet av varma såsen...
Om man inte är rädd att köpa saker på internet så har jag hittat Spiromaten på lchfbutiken.se ("Praktiska hjälpmedel"). Spännande med spetskål - köpte idag! Ska prova att bata strimla den fint, hoppas den passar till citroncyklingen vi ska ha ikväll!