Hej på er!
Härligt med en egen plats där man kan skriva av sig - för och medmänniskor som lever på samma sätt som en själv!
Mycket viktigt för min del är att poängtera att LCHF inte är en diet, utan en ändrad livsstil. Jag har bestämt mig för
att aldrig återgå till det
kolhydratsmonster jag en gång varit - visst, när jag gått ner dem kilon jag vill KAN jag kanske
äta lite mer kolhydrater (idag äter jag livsmedel som innehåller max 5 kh /100 g) är tidigare men jag kommer ändå alltid
att kolla innehållsförteckningen på de livsmedel jag köper. Mitt största dilemma nu är våran Thailandsresa (åker på söndag!);
Jag är lite orolig för vad jag ska kunna äta och dricka - jag vill ju verkligen ha semester, men för den sakens skulle vill jag
ju inte gå upp en massa kilon. Jag dricker gärna rödvin, så jag antar att det kommer att bli en del sånt, i alla fall i samband
med restaurangbesöken.
Men finns det NÅT i drickväg som är bättre än någonting annat, om man bortser från rödvin och vatten!?På restaurangerna tar jag för givet att de har fisk/fågel/kött, och sånt, men jag har hört att man ska vara
försiktig med att äta
sallad där nere? Är det så? Vad äter jag till i så fall?
Är det nån som varit i Thailand, eller hört nåt mer om matkulturen där?Jag kommer absolut inte äta ris, pasta eller potatis.
Annars så tycker jag att LCHf är det bästa som hänt mig, att jag fick upp ögonen för det här är helt underbart och att det
verkligen fungerar SÅ bra.
-23 kilo på 9 månader, är helt fantastiskt! Tre storlekar mindre i klädväg, i alla fall på nedre
delen av kroppen - jag slipper gå in på "tjockis-avdelningen" när jag ska handla kläder, eller jag har fler valmöjligheter - jag kan
handla på både "vanliga" avdelningen OCH "tjockis-avdelningen" : Hur härligt som helst. Jag har dessutom gått ner en skostorlek
och när man har som mig, stora och breda fötter är det kanon. Att folk lägger märke till min viktnedgång är också roligt, att få
positiva kommentarer och pepp gör mig glad... En grej som hände på en fest för ett par månader sedan måste jag bara skriva ner,
vår dialog.
Han: Men shit, alltså jag måste bara få säga att du har blivit så jävla snygg nu när du har gått ner i vikt.
Jag: Jaha, så jag var ful innan då?
Han: *rodnade lite* njäääe neeej, inte så ... men du vet ju vad jag menar.
Jag: Skrattade lite, tackade och gick ... med blandade känslor.
En komplimang och en förolämpning på samma gång -
är man snyggare bara för att man går ner i vikt?Det är väl knappast kroppen som gör människan! Jag är samma människa inuti trots att mitt yttre har förändrats.
Jag har alltid varit framåt, social och positiv - har dock varit nere i en depp-svacka på grund av p-sprutan,
jag har kanske inte varit mitt gamla glada jag men nu är jag på väg tillbaka igen, jag lever igen, jag mår bättre
och jag börjar sakta men säkert känns igen mitt gamla jag !
Nej men nu får det väl räcka med babbel för den här gången ... tacksam för svar på mina frågor, jag diskuterar gärna!!