Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:50:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Det här är Sase!  (läst 11534 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
sase
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« skrivet: 2011.09.08 - 08:47:28 »

Hej på er  :wave:

Sase är en ung kvinna i sina bästa år (31) boendes i Gävle tillsammans med make och 3 barn i åldrarna 3, 6 och 8 år.
Jobbar inom äldreomsorgen som undersköterska - det bästa jobbet jag haft, det ger mig så otroligt mycket glädje!
Matlagning, bakning, promenader och min familj är de största intressen jag har, ibland scrappar jag men tiden räcker inte riktigt till och motivationen tryter då och då!  :blush:

Jag började med LCHF den 3/1-2011 och det är det bästa jag gjort - det har verkligen förändrat min kropp och min garderob!  :laugh: Jag fick en kickstart och det gjorde ju inte direkt att motivationen sviktade så jag är nu här 8 månader senare, fortfarande en stolt LCHF:are! Viktmässigt har jag gått ner 23 kilo, med en liten uppgång på 4 kilo (pga medicin) mellan juni -början på september, men nu är jag på G igen - förra veckan blev det ett stort minus på 2,7 kilo så snart är jag "ikapp" igen.
Jag har som mål att gå ner 12 kilo till men nu får det ta den tid det tar... jag äter som jag gör, mår bra och ser sakta men säkert små resultat, i form av att centimetrarna minskar. Jag har gått från storlek 50/52 till 44/46 och mitt mål är att komma i ett par byxor i storlek 42 .... sen om jag kommer i ännu mindre storlekar så är det bara ett stort PLUS.  :yay:

Jag skriver LCHF-blogg, där kan ni läsa lite mer om min resa, se recept och bilder med mera, den hittar ni här:
http://lchfsase.blogspot.com

Sååå, det var en ganska snabb presentation av mig..  :flirting:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2011.09.08 - 08:57:10 »

Hej Sase! Varmt välkommen! Vilken fantastisk resa du har gjort!  :flowers: :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #2 skrivet: 2011.09.08 - 08:59:26 »

Wow vilken kickstart! Härligt. Samtidigt bra att inte förvänta dig samma tempo i fortsättningen.

Berätta gärna mer om vem du var, varför du ändrade lost och hur du hittade lchf.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #3 skrivet: 2011.09.08 - 09:21:24 »

Välkommen hit! Vilken härlig start du fått! :flowers:

Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


sase
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #4 skrivet: 2011.09.08 - 10:48:05 »

Wow vilken kickstart! Härligt. Samtidigt bra att inte förvänta dig samma tempo i fortsättningen.

Berätta gärna mer om vem du var, varför du ändrade lost och hur du hittade lchf.

Vem jag var? Ja, jag var tjockisen som skämdes för att visa mig bland folk - men samtidigt är jag väldigt social och framåt så såklart var jag bland folk men jag hade gärna bylsiga, svarta kläder. Jag har haft fettet på rätt ställen så ingen har någonsin trott att jag vägt över 100 kilo, men vikten har jag aldrig någonsin velat prata om med någon, nästan så jag inte vågade tala om för min make ... jag hatade att gå o bada, visa mig i baddräkt/bikin - nej tack.

Idag kläder jag mig i färggladare kläder, jag KAN åka till badhuset - trots att jag inte känner mig bekväm alls, men jag KAN och har gjort det ... jag är långt ifrån smal, men smalARE och jag har börjat acceptera mig själv på ett annat sätt än tidigare, jag vet att folk ser olika ut - jag har oftast inte brytt mig vad folk tyckt om MIG men JAG SJÄLV har tyckt att jag varit för fet och äcklig, för att tex visa mig på badhus - det är min egen självbild som sakta ändras tack vara LCHF och min viktminskning...

Jag provade LCHF för ett par år sedan men jag upp för lätt, var inte tillräckligt motiverad. Den här gången bestämde jag mig, jag skapade veckomenyer i förväg och höll mig strikt till det jag skrivit upp - jag fick dock utesluta mellanmålen ganska omgående eftersom jag var för mätt för att orka med dem ... läste på ordentligt, reggade mig på LCHF-forum för att motiveras av andra som varit med om fantastiska viktresor. Idag är JAG en motivationsförebild, det har jag fått höra från flera håll och det gör mig glad och stolt - JAG, en förebild lixom, hur stort är inte det på en skala?  :thumbsup:

Jag blev bara trött på att alltid vara tjockisen, så jag bestämde mig för att ge LCHF en chans - jag har alltid ätit riktigt fett (smör, bregott) och aldrig använt mig av light-produkter, jag älskar feta såser, älskar kött/fisk/fågel, har inga problem med kokta grönsaker så LChf är lixom bäddat för mig, I just love it!!
Jag har provat allt - pulverdieter (svältdieter!!), viktväktarna, gi (som jag kan tycka är ok och som jag nog kommer övergå till när jag är i mål - jag saknar frukt!)

Jag har blivit tillfrågad om att hålla en cirkel om LCHF, och jag har tackat ja - det blir min nästa resa inom området, att få berätta för andra om hur JAG förändrade mitt liv. Det ska bli spännande samtidigt som jag är lite nervös.
Jag är väldigt noga med att poängtera att det jag gör o kommer att berätta om är utifrån MINA EGNA erfarenheter, jag kommer inte pracka på folk LCHF men jag vill gärna att fler får upp ögonen. Om fler människor åt enligt LCHF, eller i alla fall mer åt det håller så tror jag världens skulle bli bra mycket sundare och bättre!

Idag är jag en mycket gladare person, mer framåt, jag skäms inte längre för mig själv och jag KAN tycka att jag är snygg (såklart varierar det - alla har ju sina BRAdagar & dåliga dagar) men förr tyckte jag aldrig att jag var snygg..
Jag har aldrig varit och kommer aldrig att bli högfärdig eller tycka att jag är duktigare och snyggare än andra men jag kan gott sträcka lite extra på mig, för det är en fantastisk resa jag gjort, och håller på med. Jag ser målet i sikte och det tar den tid det tar, jag kommer dit en vacker dag!



Oj vad jag babblar ....!   :redface:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #5 skrivet: 2011.09.08 - 11:00:49 »

Jag blir glad av ditt babbel :lol:  Vilken resa du har gjort! Inte bara fysiskt! Härligt!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #6 skrivet: 2011.09.08 - 11:29:32 »

 :worshippy: Vilken otrolig resa du har gjort, helt fantastiskt!  :clapping:

Och babbla på du, det är därför du är här!  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.09.08 - 13:54:07 »

Välkommen!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #8 skrivet: 2011.09.08 - 17:16:10 »

Du får en välkomnande, en gång till, baraföratt! :flirting:
 :flowers:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.09.08 - 17:18:25 »

Kul att läsa litet mer om dig än vad jag visste :)
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #10 skrivet: 2011.09.08 - 23:00:40 »

härligt  :clapping:
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544