Yes, nu börjar det nystas lite svar ur er!!
Jo Saltrullen är som smörgåspålägg, och för mig smakar det mycket som mormors julskinka trots att detta var är en nötrulle.
Vi köper nötkött direkt från bonden och får alltid alla delar i 1kg förpackning.
Maken älskar grytkött, men jag själv börjar vara lite trött på att gryta så ofta som vi har.
Alla älskar saltrullen, så nu ska det RIMMAS här framöver!
Jag tror att rullen är annars det segaste som finns, men med det recepetet som jag har blir det väldigans enkel matlagning.
Jag kan ta biten ut ur frysen till kylen 1-2 dagar innan, kokar ett saltlag ( typ 1 dl salt till 2 liter vatten... om jag minns rätt),
sedan stoppar man köttet i saltlaget och låter den ligga i kylen 1-2 dygn. Därefter kokar man ca. 3 timmar och låter den sedan svalna.
förvaras i kylen flera dagar ( men hos oss varar den som sagt några timmar...)
Det är så smidigt när man kan ända planer med den. Jag menar, när jag tar annars kött till upptidningen måste jag har framförhållning
men upptidningtiden, om antal folk som är hemma och äter, om tiden jag har åt matlagningen den aktuella dagen.
och sedan ändras planeringen, ingen är hemma och i värsta fall inte jag heller, eller är så trött att jag inte orkar fixa någon avancerat middag.
Tacka vet jag saltrullen som kan vänta några dagar hit och dit!
Så definitivt ska jag testa att rimma alla framdelar