Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:16:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vad göra åt vätskan i kroppen?  (läst 25480 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« skrivet: 2011.07.23 - 22:38:58 »

Just nu håller min kropp på att samla vätska. Magen ser gravid ut, vaderna känns som stockar och det blir fula strumpmärken. På baksidan av benet precis ovanför hälsenan är alldeles svullet.

Jag antar ju att det är något symptom på något som inte riktigt är som det ska. Men frågan är om man kan och ska göra något åt symptomen? Gör vattnet någon nytta eller är det en överreaktion och är bättre att driva ur.

Någon som har tips på vätskedrivande?

Tänk med mig!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2011.07.23 - 22:53:29 »

Njae.....inga strålande tips tyvärr.  :shake_head: Jag har en kollega som måste köpa specialstrumpor utan resår i för att slippa märkena. Han har också reumatism.

Kaffe är ju vätskedrivande. Och salt samlar vätska. Å andra sidan behöver man ju lite extra salt när det är så varmt....så att utesluta salt i maten tror jag inte heller är bra.  :confused3:  Nä, av mig fick du inget konstruktivt tyvärr.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #2 skrivet: 2011.07.23 - 23:05:51 »

Undrar var du är för här är inte varmt. Fuktigt och 20 grader, men inte mer.

Känslan är att cirkulationen är kass. Kan inte riktigt förklara...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.07.24 - 09:18:15 »

jag har ingen aning. Jag vet bara att min kropp ibland samlar vätska i olika skeden av min menscykel. Ibland vid mens, ibland före mens, ibland vid ägglossning. men så mycket som du säger har jag aldrig varit med om.

Hoppas du hittar problemet!

Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #4 skrivet: 2011.07.24 - 09:49:46 »

Det syns inte direkt, mynlen, men det känns och det är två kg.

Har läst runt lite och får för mig att lymfsystemet inte riktigt funkar när jag blir dålig. Jag har tänkt det många gånger förut och nu dök tanken upp igen. Ska testa att köra lymfareninskuren med lagerblad och nejlikor så får vi se. D-vitamin hjälper också!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.07.24 - 09:59:03 »

Hoppas du hittar det och att lagerbladen och nejlikorna fungerar!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2011.07.24 - 10:05:10 »

Undrar var du är för här är inte varmt. Fuktigt och 20 grader, men inte mer.

Känslan är att cirkulationen är kass. Kan inte riktigt förklara...

Jag började skriva att jag trodde att det kunde ha med dålig cirkulation att göra....men sen tänkte jag att...vem är jag och ställa diagnos? Jag är ju inte läkare. Så jag raderade det.  :lmao: Det känns ofta som att vi synkar något helt otroligt!  :loony:

Jag är i Finland just nu, på semester. Och här har det varit duktigt varmt och kvavt några dagar nu. Fast idag kom nog Svergievädret, för nu får vi vila lite från den extrema tropiska värmen.

Lymfan.....ja det låter ju rimligt. Frågan är bara vad som ger vad. Får du skov av att lymfcirkulationen är undermålig? Eller gör reumatismen att lymfan blir överbelastad? Jag behöver läsa mer om det, för det var klart intressant!

Kram på dig och hoppas reningen fungerar!  :hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #7 skrivet: 2011.07.24 - 10:58:22 »

Ja, Sorla vi har något du och jag :smile:

Jag funderar också på vad som är vad, men att avlasta/rensa lymfsystemet med dryck tror jag inte skadar i alla fall.

När det gäller cirkulation är det fler saker som spökar, nämligen att händerna somnar. Framför allt på natten kan jag vakna av dålig eller ingen känsel i lillfingrarna och pirrande i övriga fingrar. Det släpper så fort jag börjar röra på händer och armar. Jag är också mycket kallare om höger hand nu när armbågen är dålig.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #8 skrivet: 2011.07.24 - 12:11:32 »

Jag har alltid lega på magen med armarna över huvudet. Händerna domnade konstant. Inget fel på den där nerven som sitter vid handen.
Nu förtiden ligger jag på sidan i sängen och det är sällan jag får domningar.
För min del var det nog blodådror som klämts åt  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.07.24 - 14:55:33 »

Fast idag kom nog Svergievädret, för nu får vi vila lite från den extrema tropiska värmen.
Det har varit jättevarmt här också. I förrgår, tror jag det var, var det 30. Men idag är det svalare.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #10 skrivet: 2011.07.24 - 15:37:47 »

Här är det 15 grader och regnskurar...

Ninnan, mår kroppen bra domnar inte händerna! För mig alltså.

Har druckit en liter av reningen idag. Nu ska jag bara komma ihåg det...
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #11 skrivet: 2011.08.27 - 18:35:07 »

Jag måste fundera vidare detta med lymfan och din hälsodrink.
Jag svullar i värmen och vid förmycketkolhydrater i fingrarna.
Senast i dag när vi tog en promenad vid 9-tiden på morgonen och det var redan soligt och varmt, svullade
fingrarna direkt så at det gör riktigt ont i fingrarna.
Jag försökte svalka dom efter promenaden i kallt vatten och det gjorde ont i kubik, så jag slutade tvärt.
En timme i skuggan och fingrarna var sig själva igen.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.08.27 - 22:34:44 »

ja även jag samlar på mig vätska när det är fuktigt och varmt ute... när vi var i USA hade vi runt 30 grader och 90% luftfuktighet  :max-shock: det är ungefär som att röra sig i en ångbastu.  och mina ben och fötter svullnade upp något så enormt!  ... som tur var så fick jag lite tabletter mot detta av vår vän vi bodde hos... och det blev bättre. men inte förens vi var hemma i kalla härliga sverige igen försvan problemet helt. så för mig är det kombinationen av fukt och värme som får mig att svullna upp..
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #13 skrivet: 2011.08.28 - 11:29:59 »

För mig har det inget med värme att göra. Klart jag kan bli lite svullen om fingrar om det är riktigt varmt, men inte som detta.

Men nu är det inte mycket kvar! Bara vä knä 
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2011.08.28 - 11:34:47 »

Va?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544