Ha-ha!
I morse gav jag upp och ringde supporten och beställde service. När jag lagt på slog jag i ren distraktion igång maskinen som förstås hade stannat tidigare när den inte kunde pumpa ut vattnet och då sa det liksom SCHMACK, POFF, SCHLURP, GURRRRGEL och så blev det ett jäkla porlande i avloppet. Efter det körde jag en tom 90 graders och har sedan tvättat två riktiga tvättar med stor succé, så i morgon ska jag ringa och avbeställa.
Måste ändå säga att Cylinda verkar ha bra villkor. Service är så klart dyrt, 679:- för bilen och sedan 316:- per halvtimme, minsta debitering en halvtimme. Med tanke på att man kan få en ny maskin med ny garanti för under 4000:- med lite tur, så verkar det knappt värt det, tänkte jag. Om man efter besiktning och uppskattning av tidsåtgång beslutar sig för att avstå får man alltså betala 995:-. Men, om man inom en månad köper en ny Cylinda krediteras man de pengarna. Jättebra tyckte jag. Det var det som gjorde att jag slog till och beställde service utan att kolla vad som fanns på rea först.
Ni kan inte ana vilket slit det har varit. Det där jäkla luddet tog aldrig slut. Jag tror jag körde 6 maskiner innan det kvarvarande vattnet började se något så när klart ut. Och pappersmassan fastnade i alla hålen och vinklar i cylindern varje gång och måste pillas bort. Och den packades ihop och satt sig som stora proppar i det vinklade röret som faster i avloppet under tvättstället, så jag måste ner där och skruva loss det och dra ut propparna hela tiden. Sen tog jag loss hela slangen, eller nästan hela, för det är en stump som verkar fast monterad i maskinen, men den är bara några dm. Då visade det sig att hela slangen var full med gröt.