Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.17 - 00:27:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 82   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ninnans klavertramp på vägen..  (läst 416446 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #780 skrivet: 2012.04.22 - 13:58:02 »

Det är så bra med dig Ninnan, för med dig behöver inte vi andra erkänna att vi inte kan. Men berätta inte det för någon annan är du snäll.  :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #781 skrivet: 2012.04.23 - 22:31:36 »

Först var jag hemma en vecka med penicillin.
 Jobbade en och sedan sjukskriven i 14 dagar.
Nu har jag tre dagar kvar av sjukskrivningen och känner mej som helt nyrenoverad!  :laugh: Vilken härlig känsla.
I vintras hade vi en storm och då föll två plankor ned från vedboden, tänkte det är bättre att angripa det när våren kommer och det har jag gjort i dag.
När jag håller på med snickra, såga och klättra på stegar och lyckas, om än att det tar lång tid, infinner sig en känsla som är svår att beskriva  :loony:
Hemul, jag har inte glömt det med google.com , jag återkommer när det trasslar till sig(och det gör det säkert)  :huuh:
Loggat
Sorla

« Svara #782 skrivet: 2012.04.24 - 08:29:16 »

Det är härligt att hantverka! Man känner sig så duktig och kapabel då.  :clapping: Skönt att du har den där nyrenoveradekänslan. Förvalta den väl nu.  :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman

« Svara #783 skrivet: 2012.04.24 - 22:03:59 »

När jag trycker på det lilla kugghjulet finns det inte alternativet Web History.  :blush:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #784 skrivet: 2012.04.24 - 22:13:02 »

Johodå. Och man behöver visst inte göra en sökning först heller.

* webhistory.jpg (91.91 KB, 697x691 - visat 423 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman

« Svara #785 skrivet: 2012.04.24 - 22:34:32 »

Jag skrev in google.com på sökraden och vips fanns den där. Skrev in ordet diabetes och då var det inte15 lchfsidor först.
Fäste den på favorit, så nu när jag  vill gå in där går jag till favoriter.
Säkert inte det enklaste sättet.
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #786 skrivet: 2012.04.24 - 22:40:52 »

http://www.google.se/#hl=sv&gs_nf=1&cp=5&gs_id=i&xhr=t&q=diabetes&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&rlz=1R2ADRA_svSE453&oq=diabe&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=a312b6b1a794fc1
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #787 skrivet: 2012.04.25 - 09:43:30 »

Där ser vi igen, en människa som mår bra , sätter på gång och jobbar glatt!
( Jag märker det på mig själv varje gång jag mår bättre ,och muttrar då för mig själv för alla som
misstänker att folk är inte sjuka när de är sjuka )
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #788 skrivet: 2012.04.25 - 11:29:29 »

Ja man får utnyttja de dagar när man mår bra.  :whink:
Att folk misstänker känner jag till.Ena mån. satt dottern i rullstol sen red hon.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #789 skrivet: 2012.04.25 - 11:49:49 »

Ha ha! Ja, det där är typiskt. Ser folk att man släpar på nåt tungt, är på stan och handlar eller vad som helst så kan man ju inte vara så dålig. Att det kanske är det enda man gör den dan eller den veckan, det tänker de inte på.
Loggat

Sorla

« Svara #790 skrivet: 2012.04.25 - 12:32:05 »

Nä, och jag känner misstankarna när jag ringer jobbet och för en gångs skull låter lite piggare. Det är nästan så jag får anstränga mig för att inte låta sämre på rösten än jag är. Bara för att slippa misstankarna. Jag menar, precis de minuterna man visar sig så gaskar man ju upp sig. Eller som ni säger, just då mådde man lite bättre en stund och passar på att göra det som inte går alla andra dar när man mår skit.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #791 skrivet: 2012.04.25 - 12:45:25 »

Funkar ju så på det mentala planet också. Om man är borta och har trevligt orkar man ju mera eller när man bara gör nåt man gärna vill eller tycker är kul. Sen kommer det efter istället. När jag var nere hos Ninnan (nästan ivf :tongue:) så gjorde jag ju rätt mycket mer än jag är van vid och fick kommentarer om att jag verkade så pigg och glad (sagt på ett bra sätt). Men sen däckade jag i två veckor när jag kom hem. Det funkar ju så att när det är lite ös så känner man inte att det tar emot och så gör man mer än man egentligen orkar.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #792 skrivet: 2012.04.25 - 22:07:26 »

Hade du kommit hem till mej så hade du blivit utvilad. Jag kan inte påstå att det är ngt "ös" här!  :flirting:
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #793 skrivet: 2012.04.26 - 23:44:48 »

Idag har jag lagat och ätit fläsklägg med rotmos  :eating: mycket gott  :nod-yes:
Första gången jag har lagat det själv.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #794 skrivet: 2012.04.27 - 08:30:52 »

Det är supergott det! :tasty:
Loggat

Sidor: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 82   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544