Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 22:44:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 82   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ninnans klavertramp på vägen..  (läst 357250 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.07.12 - 00:09:42 »

Hela LCHF-rörelsen har gått åt skogen enligt min mening. Försöker man se på det lite utifrån är det ingen vacker bild.

Folk är så okritiska att det är läskigt. Sen oförmågan att skilja på sak och person och för den delen sak och sak... som nu senast när den iofs oerhört osmidiga och barnsligt självuppblåste JG sågade Taubes, då blir han genast anklagad för att vara "mot" LCHF och att inte vilja låta folk äta som de mår bra av. Öh... han sa väl inte ett ord om LCHF, bara om Taubes argument.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.07.12 - 01:09:34 »

Det är lite som ett infekterat sår på något vis... nån e där och pillar bort sårskorpan och då väller äcklet fram!    debatten har för länge sedan lämnat det självkritiska stadiet och gått vidare till smuttskastning och personangrepp!.. det har bildats två läger i var sitt hörn och ingen är villig att lyssna på en andre! 

Tyvärr så känner ivf jag att Rössner och dylika människor har stor skulld i detta eftersom de gång på gång på gång förlöjligar och hånar allt som har med LCHF att göra.... så det är ju inte så konstigt att då de ivriga "nyfrällsta" LCHF:arna reagerar med liknande motangrepp! även om det inte alls är bra.  :tongue_wag:
Jag vet ju hur jag själv kände det när jag var "ny" på detta.. man mådde ju plötsligt så himmelens bra och ville i princip skrika ut detta ifrån bergets topp att :titta vänner! ni kan alla må bättre!!! :w00t: ... men nu som lite mer "veteran"  :rolleyes: eller vad man nu ska säga, så funderar ivf jag mer kritiskt och ifrågasättande och finner min egen väg i LCHF världen... sammtidigt som jag också förstår och accepterar att alla inte nödvändigtvis mår bättre av denna kost heller!... Jag har helt enkelt gått från barnstadiet in i vuxenstadiet... och väntar ivrigt på att debatten skall göra detsamma!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.07.12 - 01:28:00 »

Men det är inte alltid de nyfrälsta som är värst. Sen är det ju inte så att man angriper LCHF som kostmodell om man kritiserar t.ex. en bok som man anser vara dåligt skriven eller en författare för att man anser att hans argument är bristfälliga eller referenserna dåliga, men det är så det uppfattas.

I början fanns det nästan ett inslag av folkbildning över det hela. Nu liknar det väl mer marknadsföring från "experterna" och inte alltid med så vackra medel heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.07.12 - 01:46:19 »

 :sad: tråkigt men sant. jag uppfattade också att det var mycket öppnare och vänligare i början... men sen kom fanatismen in  däremot så tycker jag om Doc!.. han är ödmjuk och öppen.  :nod-yes: synd bara att så många "fanatiker" hänger på hans sida... utan några av dem skulle det bli en mer konstruktiv miljö käns det som!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.07.12 - 09:05:18 »

Det är inte bara där det är otrevlig ton. nästan på ALLA forum är det så här i (början av) semestertider. jag tror mycket att det har att göra med att fler är lediga och inte har "tillräckligt" mothugg från jobbet, eller något sånt.

Jag finns också på LCHF forum, och jag tyckte den var ganska trevlig tills nyligen. Nu kommer det plötsligt folk som söker andra för att gå på nutrilett eller som raljerar mot att bönor och linser är väääääldigt nyttiga och borde ingå LCHF. Och det är inte det att det ifrågasätts, men tonen dom använder.
Så fort man förresten säger något personen ifråga inte gillar så blir det hårdare ord.

Det går nog över. Jag tror också att dom ödmjuka förespråkare bara blir trötta av alla påhopp och därför slutar svara. Då blir hela tonen hårdare.

Å andra sidan finns det folk som avskyr när trådar dras iväg på forum :lol: Jag är inte en av dem tror jag  :whistle:
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.07.12 - 22:27:15 »

 :lmao: Nä hade du varigt det så hade du knappast stannat kvar här!  :laugh: :flirting: men det är just det som iaf jag älskar med detta ställe!  :inlove: det är fyllt av humor och högt till tak.  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.07.13 - 04:58:19 »

Det är inte bara där det är otrevlig ton. nästan på ALLA forum är det så

VAFALLS?  :evil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.07.13 - 05:40:48 »

 :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.07.13 - 06:00:42 »

Det är inte bara där det är otrevlig ton. nästan på ALLA forum är det så

VAFALLS?  :evil:

NÄSTAN glömde jag att skriva i versaler. NÄSTAN!!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.07.13 - 06:36:44 »

Inte tydligt nog.  :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.07.13 - 06:49:48 »

 :rotfl:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.07.13 - 07:34:30 »

Det är inte bara där det är otrevlig ton. NÄSTANpå ALLA forum är det så här i (början av) semestertider. Undantag ar alltsa detta otroligt underbara harliga fantastiska helknappa crazy forum

racker det nu?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.07.13 - 07:46:12 »

 :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.07.13 - 08:26:08 »

Det är inte bara där det är otrevlig ton. NÄSTANpå ALLA forum är det så här i (början av) semestertider. Undantag ar alltsa detta otroligt underbara harliga fantastiska helknappa crazy forum

Hm jag tror jag vet vad jag gor fel.

i ALLA forum FöRUTOM detta OTROLIGT FANTASTISKA ALLRABÄSTA forum blablabla

(finns det andra satt att tillfredsstalla hemuler?)


Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2011.07.13 - 08:36:16 »

 :nod-yes: :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 82   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544