Här
Just nu med laptopen i sängen.
Haft tufft, nja har det ännu tufft. Många saker som kommer emellan och jag hinner inte så mycket med datorn än.
Hade problem med spisen, jag har gasspis och min son hade pajat en del. Verkade inte vara så häfitgt , bara att köpa en extradel. Men så var det inte. För röret det handlade om var 16 mm och allt man kunde köpa var 15 mm, ja se det passar inte så bra.
Men till slut lyckades jag och sen fredagkväll kan jag laga mat på min egen spis igen!. Dock sökningen till 16 mm delen tog väldigt mycket av min tid! Och så jobb emellan och litet andra saker blabla.. och ännu är jag inte klar!.
Maten går inget vidare just nu. Måste skärpa mig men av någon anledning går det inte bra. Fast det stämmer inte vad jag säger. Maten är inga problem men kakor och bakelser och choklad har jag svårt för att inte köpa. Konstigt.
Har fått ett paket från sverige med en massa godsaker, nyttiga godsaker som är som en guldgruva :) (torkad svamp osv MUMS) Nu när min spis är lagad igen måste jag göra litet gottsaker av det!.
Jag har också fullt upp med styrelsen av teckenspråksköret. Jag har gått med i den och lär mig massor. Vi hade ett uppträdande förra veckan och nu på måndag är det "kungsdagen" och då ska en del av oss "sjunga ihop" pengar på gatan för ett undersöksprojekt av dövblinda. Det tar mycket tid av den jag behöver för huset egentligen men jag har behov att göra detta :)
Kommande lördag kommer 3 gäster från sverige. I en vecka. Linneas pappa och farmor och farfar. Hoppas det kommer att gå bra, har bara en säng (Linneas, hon får sova hos mig i min smala dubbelsäng) och två madrasser på golvet. Hua! Dom frågade om jag ville ha något från sverige, kommer med flyg men jag vet inget nu så där.. har ni förslag?