Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 06:00:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960891 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2535 skrivet: 2014.06.19 - 09:37:31 »

:max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2536 skrivet: 2014.06.19 - 10:31:58 »

"What goes up must come down." Imorgon väger du nog mindre.  :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2537 skrivet: 2014.06.19 - 10:39:36 »

Up, up and away in my beautiful baloooon!  :lulz:  :ignore:

Förlåt Mynlis. Det är klart att du går ner igen. Du är bäst på att gå ner bara du vill, det vet vi.  :flowers:

Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2538 skrivet: 2014.06.21 - 20:17:36 »

NEEEJJ! Snälla Mynlen, INTE GBP! Stympa dig inte! En del går det visserligen bra för men många har allt från små besvär till gigantiska besvär. Du klarar det utan GBP, det är jag övertygad om! Du har haft det jättejobbigt ett tag nu men du ska se att det blir bättre. Sorg tar sin tid. Och ibland hopar sig problemen, men det blir bättre. Det måste få ta sin tid. Håll ut! Det är aldrig för sent att börja om.  :bearhug: :smooch:  :thumbsup:  :flowers:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2539 skrivet: 2014.06.21 - 21:31:58 »

KRAM snälla Berittis.. Och nej, GBP blir det nog aldrig för min del -ler- jag är en ganska stor motståndare till det, om man nu inte är verkligen jätteöverviktig. Men jag har just nu en hel del i min omgivning som har fått det och det är då ibland jobbigt att läsa "jag gick ner 50-60 kg på ett halvtår" och så kommentarnerna som "vad duktigt, bra jobbat". osv. Det var alltså menat som ett skoj när jag skrev det. :)

Jag tror också sorgen gjort sitt. Och problemen. Någonstans läste jag om att  man i sorg kan lägga ett "skyddslager" om sig när man har det jobbigt. Låter inte så dumt egentligen.  Sover bättre nu sista veckan och jag har varit hos en instans för att få hjälp med finanserna. dom kanske har några bra ideeer också.  Nu har sommaren börjat så nu kommer det nog att gå bättre igen.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2540 skrivet: 2014.06.22 - 01:25:34 »

Bah! Mynlen är beredd till vad som helst för att slå mig. Hon har redan genomfört flera operationer i det syftet. Hon bara tar bort ett kilo här och ett kilo där där hon inte tror att det ska märkas. :glare:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2541 skrivet: 2014.06.22 - 10:16:31 »

flera???? jag vet bara EN :) du är bra på muliplicering.

Men idag 100,0 igen....
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2542 skrivet: 2014.06.22 - 10:20:06 »

Operationer?!?  :max-shock:

Klart att man du mår bättre med tiden och lite hopp om att det finansiella ordnar upp sig. Jo jag var nog nästan frestad för en bypass en gång men med det jag vet om kost idag använder jag hellre det verktyget. Tror jag inte hade kvalificerat mig. Du är väl inte tillräckligt överviktig heller?
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2543 skrivet: 2014.06.22 - 10:23:41 »

Nja jag väger 100 nu. Ja vet att folk på 98 har fått operationen. Men jag vill det inte, jag tror det är mycket skadligt för kroppen i längden. OM jag nu skulle gå upp till 150 kanske kanske jag kunde fundera på det... 

Jag hade en "fetbula" (liposom) i låret som jag fick ta bort. den dök upp när jag gick ner i vikt, satt undangömd i fettet. Och det är något Hemulen inte kan förlåta mig att jag tog bort :)  vet inte vad den vägde men litet mer än ett kg var det nog. Eller 2.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2544 skrivet: 2014.06.22 - 10:28:38 »

En avlägsen bekants läkare kommenterade att hon kunde ju lägga på sig lite för att kvalificera sig så hon gick hem och käkade grädde och bakelser.  :rolleyes: Hade jag aldrig gjort!

Fettbulor vill man inte ha!

Att man kan muliplicera mycket betyder väl inte att man gör det bra!?  :flirting:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2545 skrivet: 2014.06.22 - 10:35:54 »

Nej det vill man inte ha, speciellt inte om den sitter på insidan av låren och gör det svårt att promenera... :)  är den bara liten, på armen t.ex. opereras den oftast inte bort. Bara om den sitter i vägen på något. och den här gjorde det.

Nu när jag tänker efter, det VAR 2 operationer på den bulan. först en liten (inte ens i op sal) men sen fick det bli en större op.... fanns mer att hämta där ASG!.

Hemulen hade rätt...  :smack_head: hon minns bättre än jag!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2546 skrivet: 2014.06.22 - 11:27:23 »

Jaha serieoperationer minsann -  nu kryper det fram.  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2547 skrivet: 2014.06.22 - 11:55:11 »

Jag har också en fettbula som jag kan ta till om det kniper!  :devil:

Så där har jag läst att det är i Sverige också, Mynlen. Min sitter på utsidan av överarmen och gör inte alls ont. Kollade t.o.m. upp vad det kostade om jag skulle ta bort den privat. Men så för nåt år sen sa doktorn att jag kunde få det gratis om jag ville (från början sa han ingenting). Jag blev förvånad och sa vad jag läst. Då sa han "Tja, det beror på hur man lägger fram det". Jag tror att jag vill göra det, men kanske är det smart att vänta till jag gått ner färdigt, om erbjudandet fortarande gäller då. Kan tänka mig att ärret blir fult annars va? Min är som en apelsin ungefär och sticker ut mer och mer vartefter fläsket minskar.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2548 skrivet: 2014.06.22 - 12:08:40 »

där ser man, tom en hemul försöker fuska. Eller funderar på det iaf. Tror att det på armen inte är så problematiskt om du gör det nu. Ärr blir fula av andra orsaker tror jag. Min blev jätteful men det var pga att dom -enligt mig- inte tog till rätt sorts förband. Borde haft extra tajt  första dagarna men så var det inte. Tur det sitter på insidan av låren där får bara "en viss personer" kolla. Fast just nu finns det ingen.  första ärret dock var jättefint, syntes knappast.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2549 skrivet: 2014.06.22 - 12:13:57 »

Tänte att om huden drar ihop sig kanske ärret blir skrynkligt och buckligt. Än så länge går jag inte i helt ärmlöst. Inte ofta i kortärmat heller och de kortärmade skjortor jag har har täcker det mesta av bulan. Men det börjar se ganska groteskt ut, även om andra slipper se det.
Loggat

Sidor: 1 ... 168 169 [170] 171 172 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544