Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 05:38:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 963201 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #2145 skrivet: 2013.05.31 - 18:49:08 »

Nej det är sant, du måste ju ha vad du behöver nu. Vi kan ju inte leva i framtiden heller. Men du ska nog komma tillbaka ner i storlek.   :nod-yes:
Loggat
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 19

Antal inlägg: 1721

« Svara #2146 skrivet: 2013.06.02 - 08:15:27 »

När mina barn skulle träna glosor körde vi mycket med ett program på datorn som heter Vokabel. Det är gratis att ladda ner och jag tyckte det var väldigt bra. Dels finns det olika sätt att träna på glosorna, typ fallande ord, eller hänga gubben och sen naturligtvis traditionellt där man skriver. Man kan ställa in hur många gånger orden ska komma upp i träningen och när man är klar kan man tex välja att köra en gång till med bara de orden man missade på.

Det var helt suveränt för sonen som läste franska där man måste ha koll på alla pluppar som ska vara åt rätt håll över orden. Jag la ner tid på att hjälpa honom skriva in orden korrekt första gången men sen kunde han sitta och köra så mycket han orkade. Vi skapade en fil per vecka/glosförhör och sen kan man slå ihop dem inför ett prov tex.

http://www.pekspro.com/vokabel.html
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2147 skrivet: 2013.06.02 - 08:39:27 »

Låter ju nästan som om man skulle kunna använda det själv. Finns det färdiga ordlistor?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 19

Antal inlägg: 1721

« Svara #2148 skrivet: 2013.06.02 - 09:36:37 »

Ja det fanns en del färdiga listor men nu är det ett tag sen vi använde det så jag har dålig koll på det.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2149 skrivet: 2013.06.02 - 20:17:11 »

jo hon använder också något som heter wrts.. samma princip fast jag tror den du har är roligare (kollar senare) Men detta var fler ordsglosor, typ
flyga - to fly -flew- flown.  och det gick inte bra i wrts.

96,6 idag. Nu får det bli ording och reda på mig igen. mesta stressen har lagt sig tror jag.....
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2150 skrivet: 2013.06.06 - 14:59:33 »

Liten uppdatering. Det är "kvällsfyradagar" nu och jag har gått varje kväll ca en mil. Ikväll sista milen. Men... rutterna dom gett oss på papper stämmer inte för ett öre. Så idag har jag och en kompis cyklat rutten för att se om det stämde. Vi fick anpassa texten här och där men ändå.

Så jag är borta hela kvällarna (vi åker hemifrån 17,15) och när vi är hemma är det mat, och sen alldele för trött för dator. Idag skulle jag ha vilodag men fick alltså cykla 1.5 mil för att kolla allt.  :club_idiot: organisation. Dom vill också att vi börjar senare idag och alltså sen på slutet ha avslutning ca kl 21, MEN de är också en halvmilrutt till småbarnen, dom ska väl inte vara uppe så sent. Skola imorgon. (jo vi har inget lov än)

Vädret har vi tur med, sommarvärme och härligt!

tjopp tjopp nu göra kvällsmaten. En slags frittata omelett som även kan ätas kallt om vi inte orkar värma den :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2151 skrivet: 2013.06.06 - 20:01:11 »

Jag fattar inte. Vad är det för rutter och vad är det för barn? Har du bytt jobb?  :pippi:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2152 skrivet: 2013.06.06 - 22:42:34 »

Jag undrar också  :flirting: men jag anar det är dottern som ska stärka sig fysikt och det "drabbar" mamman.
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2153 skrivet: 2013.06.07 - 06:16:44 »

haha nej, det är något "knäppt" holländskt. Jobb har jag inte bytit. Men sen 1909 kan man, om man vill alltså det är helt frivilligt :) , vara med på "kvälls fyra dagar". Då promenerar man 4 dagar ett visst avstånd och får medalj efteråt. En gång om året organiseras det. Som vuxen är jag aldrig med, medaljen interesserar mig inte, men barnen går för medaljen juh! och för att det är roligt att gå med kompisarna. Så skolorna organiserar att man som skola kan gå i grupp. Nu har Linnea lämnat denna skola men av hennes gamla klass var det en hel del som ville vara med i år så det gick att ordna vi fick gå med gamla skolan. Halvvägs blir det paus och då är det någon där från skolan med dricka och -tyvärr- godis eller kaka.

vi har också cykelfyradagars, dvs då cyklar man 4 kvällar i rad ett visst avstånd och simfyradagars. Cykla den har jag aldrig gjort, men jag har några simmedaljer.

Men nu är det klart, kanske en gång till nästa år men säkert är det inte om Linnea vill vara med igen. jag bryr mig inte, fast det var kul att gå med min kompis Floortje.

Vi hade iallafall tur med vädret, det var otroligt fint!

Förresten var det ganska roligt att komma fram, vi var första gruppen (eftersom vi illegalt hade startat en halvtimme tidigare haha) som kom fram och då stod en grupp trummisar och "hämtade in" oss. Såna där mörka "swingande" killar med väldigt oväsen hahahaha.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2154 skrivet: 2013.06.07 - 07:02:01 »

Aha! Det låter ju trevligt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2155 skrivet: 2013.06.07 - 13:24:59 »

Haha så ni blev i princip korade som vinnare fast ni inte ens var med och hade tjuvstartat?!?  :lulz:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2156 skrivet: 2013.06.07 - 17:09:09 »

vi var ju med. Gick alla ggr minst 10 km. Medan vissa andra  på torsdagen kom in före oss men hade gått senare. Dom hade inte gått hela rutten!.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2157 skrivet: 2013.06.07 - 17:31:22 »

Jahaa jag trodde att du inte reggat dig eftersom du inte vill ha medalj.  :tongue: Bra jobbat, det blir ju en hel del eftersom det dessutom är flera dagar.
Verkar inte vara värsta ordningen på varken start eller mål eller däremellan lol
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2158 skrivet: 2013.06.07 - 17:34:24 »

Holländare... 
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2159 skrivet: 2013.06.07 - 18:22:31 »

Äh, jag är med som tja.. uppsiktshållare till Linnea. Jag får gärna vara med och gå men för en medalj måste jag pröjsa några euro och det känner jag inte för alls. Vad ska jag med en medalj till. Fast en bekant till mig har nu fått in medalj nr 20. Alltså varit med 20 ggr :)litet roligt är det allt.

Och nej, det var den här gången inget vidare bra organiserat. Första ggn från detta ställe, och dom hade inte tänkt så noga. Antar det var ett sent beslut att ha ett start och slut ställe där också.
Loggat

Sidor: 1 ... 142 143 [144] 145 146 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544