Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 09:51:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 137 138 [139] 140 141 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 963468 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2070 skrivet: 2013.05.04 - 09:30:23 »

Jaha, det har jag inte alls uppfattat förut. Hoppas det löser sig då.  :flowers:

Kul med tjejen. Jag hade en lite motsatt upplevelse i veckan. En gammal skolkamrat som jag pratat med en gång förut de senaste 30 åren, och det var typ 15 år sedan, ringde. Hon ville inte bara prata, hon ville börja umgås! Jobbigt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2071 skrivet: 2013.05.04 - 09:38:59 »

ja sånt är inget för mig heller, det måste komma spontant, från båda sidor. annars får det vara.

98,2 Ok skadan är mindre än jag befarade. Idag börjar det strikta igen. Fast jobbigt, jag är ju i vanan nu att jag "kan" äta när jag länner sug. Off to mycket saker att göra alltså, så jag inte fallar i dåliga vanan att springa till skafferiet!
-charlie och charliewalk
-tvätta miljoner saker (och då har vi ändå tvättat i stugan!)
-städa en del
-pärla några armband som jag funderat ut hur jag vill ha det, kanske ett halsband också...
-ebay jakt efter vissa pärlor
-handla mat
Kanske putsa fönstrerna. Det är fint väder och dom ser urskitiga ut!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2072 skrivet: 2013.05.04 - 09:56:31 »

Ja och det verkar som om hon betraktade oss som kompisar och jag tyckte nog mer vi var bekanta. Hon var rätt besvärlig och blev ganska störig ett tag efter plugget så det har inte funnits någon anledning att behålla kontakten liksom. Jag lyckades svamla bort det tillfälligt i alla fall.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2073 skrivet: 2013.05.04 - 10:05:37 »

jobbigt sånt!

Hon kanske kände sig ensam och söker gamla bekantskaper för att få bekräftelse igen. Man vet aldrig.

Jag söker ibland på gamla klasskamrater eller jobbarkompisar jag hade bra kontakt med. blir oftast ett eller två mejl fram och tillbaka och sen är det stopp, och det är helt ok för min del. Mest nyfiken på hur dom har det. Tänker inte fortsätta om dom inte vill det, blir det mer så blir det men det får komma från två sidor isf.

Försök hitta en ursäkt du kan ta till när det blir nästa gång hon ringer. Typ att du måste rasta hunden eller något  :flirting: Fast så ska hon inte ringa dig på mobilen såklart.  :hm-hm: det fungerar inte....

Få se om Anya tar kontakt med mig eller jag först med henne, jag brukar vara litet avvaktande för att jag annars får känslan att jag tränger mig på. Dumt, jag vet, men sån är jag...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2074 skrivet: 2013.05.04 - 10:08:47 »

Har ju bara mobil... Nä, jag får väl försöka säga som det är på nåt snyggt sätt. Hon bor i en annan stad också och ville komma och hälsa på. Det blir ju en heldag liksom eller kanske t.o.m. flera, plus att jag måste städa. Näe.  :sneaktongue:

Nya bekantskaper verkar mycket roligare!  :thumbsup:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2075 skrivet: 2013.05.04 - 16:43:50 »

Näe, det värkar ju vara en lite jobbig variant, att en gammal bekant ringer helt plötsligt och mer eller mindre bjuder in sig.  :glare: Verkar rent av lite knepigt va? En fika på stan är nog det längsta jag skulle sträcka mig till. Och man kan visst skylla på att man ska ut med hunden även om man snackar i mobil. Hundar går ofta fint och prydligt så länge man har lite fokus på dem. Men direkt som man pysslar med mobil eller pratar i mobilen blir de oregerliga och drar och piper iväg åt fel håll. I varje fall morsans hundar gör så.

Vad skönt att det inte for iväg på vågen trots att du har levt livets glada dager en vecka, Mynlen.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2076 skrivet: 2013.05.04 - 17:53:39 »

Men det gjorde det ju! Hon har ju gått upp flera kilo!  :club_idiot: Hon behöver tröst, hemultröst! :bearhug:

Knepigt är ordet. Det var därför jag, hm, tröttnade på henne då för länge sedan. Hon var knepig.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2077 skrivet: 2013.05.04 - 21:02:42 »

Skönt att snabb-svullade kilon brukar försvinna också rätt raskt.
Kom igen Mynlen! :thumbsup:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2078 skrivet: 2013.05.04 - 21:26:32 »

jag gick upp flera kilon FÖRE semestern. Fusket denna vecka har inte påverkat nämnvärt extyra och DET är jag glad för.

Men jag är -sisådär- på banan igen. jordgubbar med vispad grädde efter lowcarb pizza är nog inte riktigt mat man går ner i vikt med  :redface: Men gubbarna var billiga och GODA!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2079 skrivet: 2013.05.04 - 21:48:46 »

Tycker det låter som jättebra mat! Eller hur många kilo jordgubbar åt du?  :flirting:

Själv sitter jag och mumsar hallon med vispgrädde. Innan det var det ett par "mackor" med smör och salami, ungefär likvärdigt med pizza. Ett glas fil till mackorna också. Utan grädde i - tank va!  :eek:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2080 skrivet: 2013.05.04 - 21:57:16 »

mmm fil, det blir jag sugen på nu. Men finns inte här i NL :)

jag åt 4 jordgubbar. Men hade litet chockladströssel, 60% choklad på :) Och imorse var det nog 3 jordgubbar också för att smaka... :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2081 skrivet: 2013.05.04 - 22:05:52 »

Fil är faktiskt det enda jag kommer på på rak arm som INTE blir bättre av grädde. Grädde förstör den friska syrligheten. DÄREMOT går det fint att äta fil med banan eller bär och ha en klick vispad grädde på toppen. Jättegott! Bara det inte blandas.

Du skulle förresten smaka min nya uppfinning, ljummen katrinplommonkompott med mjölk och vispad grädde. Det är så gott så man kan dö!  :w00t:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2082 skrivet: 2013.05.04 - 22:34:33 »

ah, plommonen glömde jag köpa. Tänkte testa litet kompott...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2083 skrivet: 2013.05.06 - 18:18:49 »

Flyttade över hit från Hemulens tråd. Hoppas du får ordning på det snart då. Än så länge inte så mycket jojo iaf.
Tja en vecka bort med icke lowcarbare eller före detta lowcarbare gör knappast några underverk för kolhydraterna nej.  :shake_head:
Försvinner nog lite vattenvikt tills på söndag.  :smile:

Blev det några katrinplommon? Vet inte om det är ngt jag ska ha hemma, risk att man mular i sig allt bara för att det är gott, för mycket kolisar då och vet inte vad magen skulle tycka om det heller.  :tongue:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2084 skrivet: 2013.05.06 - 18:33:06 »

en liten påse till kompott borde nog gå bra. Eller hur? Men risken är nog att det är för gott ja...

kanske jag måste bränna bort alla smaklökar på tungan.  :angry:ibland blir jag trött på mig själv!
Loggat

Sidor: 1 ... 137 138 [139] 140 141 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544